NeoPedia
معاون آموزشی وزارت بهداشت تاكید كرد

لزوم هماهنگی دو بخش آموزش و پژوهش دانشگاه ها

لزوم هماهنگی دو بخش آموزش و پژوهش دانشگاه ها

به گزارش نئوپدیا معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم هماهنگی دو بخش آموزش و پژوهش دانشگاه های علوم پزشكی اصرار كرد و اظهار داشت: آموزش و پژوهش با عنوان بال های پرنده هستند كه باید ضمن تقویت هریك از بال ها، همسویی و هماهنگی در راه حركت شكل بگیرد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر علی اكبر حق دوست در دومین جلسه مشترك معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت كه با هدف هماهنگی هرچه بیشتر جهت دستیابی سریعتر به اهداف و سیاست های مشترك هر دو معاونت انجام شد از آموزش و پژوهش با عنوان بال های پرندهای یاد كرد و اظهار داشت: باید ضمن تقویت هریك از بال ها، همسویی و هماهنگی در راه حركت مدنظر باشد تا پرواز به اوج صورت گیرد.
وی اشاره كرد: شاید در بعضی حوزه ها، اهداف متفاوتی در دو معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت وجود داشته باشد اما در نهایت این اهداف از هم جدا نیستند و اگر بخواهیم كاری انجام بدهیم باید هماهنگ باشیم.
دكتر حق دوست اضافه كرد: تاسیس مركز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای در امتداد توسعه ی آموزش های مهارتی و مدیریت از اقدامات مهم معاونت آموزشی وزارت بهداشت است كه علاوه بر اینكه یك فرصت استثنائی برای كشور است بنظر می رسد در حوزه ی پژوهش می تواند خیلی مهم و كاربردی باشد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از اعتباربخشی برنامه ی پزشكی عمومی دانشگاه های ایران توسط WFME اشاره كرد: این امتیاز بزرگی است كه تنها كشور ما موفق به كسب آن در منطقه شده است و باید برای حفظ آن با نهایت قدرت تلاش نماییم. بدین سبب هماهنگی بین آموزش و پژوهش در امتداد تحكیم زیرساخت های ماموریت های ویژه در دانشگاه ها و همسویی این دو حوزه را می طلبد تا توسعه ی كیفیت بر كمیت غلبه یابد.
دكتر حق دوست اظهار داشت: استقرار سند آمایش سرزمینی در عرصه سلامت برگ برنده ی وزارت بهداشت است و معاونت آموزشی در احصاءحیطه های اولویت دار ملی برمبنای اسناد بالادستی و تدوین ماموریت های ویژه، كمك و همیاری معاونت پژوهشی را می طلبد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اشاره كرد: تركیب و ادغام نظام اعتباربخشی و رتبه بندی دانشگاه ها یا دانشكده ها، افزایش همراهی دو معاونت فوق در تبیین ماموریت های ویژه ی دانشگاه ها یا دانشكده ها، افزایش همكاری در حوزه ی مرجعیت علمی، افزایش همكاری بین نیماد و نصر، همكاری در اصلاح نمودار سازمانی و تشكیلات تفضیلی دانشگاه ها یا دانشكده ها، همكاری در نظام بودجه ریزی دانشگاه ها در حوزه علمی و افزایش همكاری عملی بین بخش های IT دو معاونت برای گفتگوی موثر بین سامانه ها و زیرساختها همچون اقدامات فوق است.
به گزارش معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در ادامه این جلسه دكتر ملك زاده معاون پژوهشی وزارت بهداشت ضمن تقدیر از كارهای معاونت آموزش، مجموعه ی فعالیت ها را روبه جلو خواند و اظهار داشت: لازم است در برنامه ریزی ها به نیروی انسانی بعنوان مجری برنامه ها توجه ویژه ای داشته باشیم و در این راستا باید پتانسیل تك تك نیروها شناسایی شود، صحبت هایشان را شنید و به آنها امیدواری داد؛ پس طراحی برنامه ای جهت استفاده ی بهینه از نیروی انسانی در اولویت است.
وی اشاره كرد: باید تلاش شود تا در دانشگاه ها علاوه بر آموزش و پژوهش، شواهد علمی خلق شود و این وظیفه ی خطیری است كه بر عهده ی معاونت آموزشی است.
معاون پژوهشی وزارت بهداشت اشاره كرد: توجه به توسعه كیفی و مهارت آموزی نیز از مسائل بسیار مهمست و 90 درصد اطلاعات در مكالمه اولیه پزشك با بیمار قابل دست یابی است و جدی گرفتن بحث درمان سرپایی نقش بسزایی در كاهش هزینه ها خواهد داشت.
دكتر ملك زاده با اشاره به اینكه یكی از مسائل خیلی مهم مرجعیت علمی است اضافه كرد: معاونت پژوهشی در حیطه مرجعیت علمی كارهای مختلفی انجام داده كه می توان آنها را با مجموعه ی كارهای معاونت آموزشی ادغام كرد و به یك ساختار مشترك دست یافت اما این مسئله اصلاح ساختارها را می طلبد.
وی تصریح كرد: باید تلاش نماییم در مراكز تحقیقاتی، پژوهش را با آموزش همراه نماییم و زیرساخت های جدیدی تعریف شود تا به برنامه های مطلوب دست یابیم.
دكتر ملك زاده همین طور بر اصلاح نظام هیئت جذب اصرار كرد و اظهار داشت: بهتر است نظام پرداخت نیز برمبنای كار، تحقیق و میزان آموزشی باشد كه ارائه می شود.




منبع:

1398/12/14
13:08:08
5.0 / 5
3553
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , پژوهشی , تقویت
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NeoPedia