NeoPedia

پر بازدیدترین مقاله های علمی حوزه روابط عمومی در SID

پر بازدیدترین مقاله های علمی حوزه روابط عمومی در SID

نئوپدیا: مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پربازدیدترین مقاله های علمی نمایه شده در این پایگاه با موضوع روابط عمومی بر طبق میزان بازدید مخاطبان را مشخص و معرفی نمود.



به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، روابط عمومی در سازمان ها و شرکتها به عنوان بخش جدایی ناپذیر از تیم مدیریت تبدیل گشته که می تواند منجربه دستیابی به اهداف سازمانی شود. به سبب این که روابط عمومی به منزله یک پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبان است، می تواند سیاست ها، برنامه ها و عملکردهای سازمان را جهت استفاده مخاطبان فراهم نموده و نیازها و خواسته های مخاطبان را نیز به سازمان منتقل کند.

هدف روابط عمومی این است که به عموم مشتریان، سرمایه گذاران و کارمندان اطلاع رسانی های لازم را انجام دهد. هم چنین روابط عمومی می تواند روی مخاطب تأثیر گذاشته و بر بهبود عملکرد سازمان نیز تأثیر گذارد. روابط عمومی نقش تعیین کننده ای در روندهای رقابت، تضادها و توسعه روحیه گرایی دارد.

ارتباطات علمی کاربردی است و یک رشته مدیریت شمرده می شود. بر طبق نظریه دهکده جهانی، دهکده های امروزی به سبب محیط رسانه ای جدید باهم مرتبط شده اند. رشد سریع فناوری های ارتباطی موجب ایجاد ارتباط سریع تر بین افراد شده است. بنا بر این توسعه هر روز بر اهمیت و کارهای ارتباطی و اطلاعاتی افزوده شده تا امروزه روابط عمومی ها نقشی تعیین کننده در روندهای رقابتی و توسعه همگرایی و تفاهم داشته باشند.

به همین مناسبت، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) به بررسی مقاله های فارسی با موضع روابط عمومی در عرصه های موضوعی مختلف پرداخته است.
معرفی مقاله های پربازدید علمی با موضوع روابط عمومی
مقاله های «نقش ارتباطات الکترونیک بر پروسه ارتباطات سازمانی»، «نقش اعمال مدیریت موثر بازاریابی بانکها در جذب و حفظ مشتری» و «تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان» به ترتیب پربازدیدترین مقاله های فارسی در رابطه با روابط عمومی هستند.

مقاله «نقش ارتباطات الکترونیک بر پروسه ارتباطات سازمانی» در سال ۱۳۹۱ و در مجله مطالعات رسانه ای انتشار یافته است. مقاله مذکور با همکاری نازنین ملکیان و رضا علی پور نگارش شده و به موضوع تغییرات بسیار گسترده در امر ارتباطات پرداخته است.

هدف این مقاله، تعیین نقش ارتباطات الکترونیک بر ارتباطات سازمانی بوده که جامعه آماری این پژوهش سیصد نفر از کارمندان سازمان بازرسی شهرداری تهران بودند. در نهایت این مقاله به این نتیجه می رسد که ارتباطات الکترونیک بر ابعاد ارتباطات سازمانی تأثیرگذار است.

تأثیر این ارتباط بر سازمان، افزایش راندمان کارکنان، کاهش تنش در محیط کار، تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر، کاهش بوروکراسی اداری و سلسله مراتب سازمانی قابل رؤیت است.

علاوه بر این، استفاده از ارتباطات الکترونیک منجر به کاهش زمان تبادل اطلاعات و دسترسی سهل به منابع اطلاعاتی شده و در ایجاد کانال های جدید ارتباطی موفق عمل خواهدنمود. جلوگیری از برخی ارتباطات غیرضروری در کار منجر به کاهش تنش در محیط کار خواهد شد که یکی از فواید بکارگیری ارتباطات الکترونیک در سازمان ها است.

بیشتر مقاله های فارسی در رابطه با روابط عمومی در عرصه های موضوعی «مدیریت»، «علوم سیاسی» و «علوم اجتماعی» انتشار یافته اند.



جدول ۱. مقاله های فارسی پربازدید با موضوع روابط عمومی
معرفی مجله های علمی پربازدید با موضوع روابط عمومی
مجله های «مطالعات رسانه ای»، «مدیریت بازاریابی» و «مطالعات فرهنگ – ارتباطات» به ترتیب مجله هایی هستند که بیشترین تعداد مقاله های فارسی با موضوع روابط عمومی را منتشر نموده اند.
معرفی نویسندگان با انتشار بیشترین تعداد مقاله فارسی با موضوع روابط عمومی
افسانه مظفری (دانشیار گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم تحقیقات) و محمدرضا حقیقی (دکترای ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال) به ترتیب نویسندگانی هستند که بیشترین تعداد مقاله های فارسی در رابطه با روابط عمومی را منتشر نموده اند.
کلمه های کلیدی مقاله های فارسی با موضوع روابط عمومی
کلمه های کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خودرا در کلمه های کلیدی نشان میدهد.
«روابط عمومی الکترونیک»، «سرمایه اجتماعی سازمانی»، «بازاریابی»، «رسانه های اجتماعی» و «جامعه اطلاعاتی» کلمه هایی هستند که بیشترین بسامد را در مقاله های فارسی در رابطه با روابط عمومی داشته اند.



شکل ۱. کلمه های کلیدی به کار رفته در مقاله های فارسی با موضوع روابط عمومی





1402/02/29
05:18:13
5.0 / 5
342
تگهای خبر: الكترونیك , پژوهش , دانشگاه , شركت
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
NeoPedia