NeoPedia
در قالب یك مقاله بررسی شد؛

تغییر محیط بازی كامپیوتری با هوش مصنوعی

تغییر محیط بازی كامپیوتری با هوش مصنوعی

نئوپدیا: نتایج یك پژوهش نشان داده است كه با استفاده از هوش مصنوعی و مدلهای شبكه های عصبی می توان رفتارهای چشم كاربر را هنگام بازی تحلیل كرده و پیش از انتشار بازی، محیط بازی دستخوش تغییراتی سودمند می شود.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، محمد درگاهی، علی اصل فتحی و یونس سخاوت در مقاله ای به "ارائه روشی برای تحلیل و طراحی فضای بازی با پیش بینی نحوه نگاه بازیكن با استفاده از شبكه های عصبی كانولوشن" پرداختند.
طراحی هوشمندانه فضای بازی می تواند در امتداد بهبود مراحل بازی و كارآمدی بیشتر بازی به كار گرفته شود. جذابیت بازی و رفتار بازیكن در یك بازی بستگی به نحوه طراحی بصری بازی دارد. نحوه جذب مخاطب بوسیله طراحی هدفمند میسر خواهد شد.
این تحقیق با تحلیل رفتارهای بصری كاربر انجام شد. استخراج رفتارهای بصری مانند خیرگی به دو شكل در این مقاله به دست آمده است. روش اول بوسیله دستگاه رهگیر چشم كه امروزه دقت بالایی را ارائه می دهد و روش دوم بوسیله شبكه عصبی ممكن شده است. شبكه های عصبی در زمینه هوش مصنوعی بسیار كارآمد هستند و در حیطه پردازش تصویر پیشرفت شایان توجهی داشته اند.
در نهایت نتیجه این دو آزمون باهم مقایسه و نتیجه مدل پیش بینی كننده با دستگاه رهگیر چشم ارزیابی شد. در تحقیق تجربی از هر دو عامل بالا نتیجه گرفته شد كه شبكه های عصبی قابلیت استفاده در پیش بینی خیرگی را دارند و شباهت كارآمدی آنها درصد نسبتا قابل قبولی جهت استفاده طراحان بازی به شمار می آید.
نتایج این پژوهش نشان داده است كه با استفاده از هوش مصنوعی ومدل های شبكه های عصبی می توان رفتارهای چشم كاربر را هنگام بازی تحلیل كرده و پیش از انتشار بازی، محیط بازی دستخوش تغییراتی سودمند می شود.
به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، این مقاله در" چهارمین كنفرانس ملی و دومین كنفرانس بین المللی بازی های كامپیوتر ای؛ فرصت ها و چالش ها" ارائه شد.




1398/06/19
23:28:31
5.0 / 5
4557
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NeoPedia