NeoPedia

چاپ اسكلت سه بعدی حشرات برای ساخت ربات های منعطف

چاپ اسكلت سه بعدی حشرات برای ساخت ربات های منعطف

به گزارش نئوپدیا حشرات از اسكلت های منحصر به فرد و منعطفی برخوردار می باشند و محققان قصد دارند با چاپ سه بعدی این اسكلت ها ربات هایی پیشرفته با كارآیی بیشتر بسازند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از تك اكسپلور، اسكلت های خاص حشرات سبب می شود تا آنها بتوانند حركاتی پیچیده انجام دهند كه انسان ها از انجامشان عاجز هستند. بنابراین تولید و چاپ سه بعدی اسكلت های بدن حشرات زمینه ساز تولید ربات هایی با قابلیت های بی سابقه خواهد شد.
تا به حال تلاش هایی برای تولید ربات با الهام از اسكلت بدن حشرات صورت گرفته، اما این روش ها فعلا بسیار پرهزینه بوده و مستلزم استفاده از مواد و اقلام گران قیمت است. بنابراین تولید انبوه ربات های مبتنی بر اسكلت حشرات بدین شیوه مقرون به صرفه نیست.
از همین رو، محققان دانشگاه كالیفرنیا فرآیند جدیدی را برای طراحی و ساخت ربات های الهام گرفته از حشرات ابداع نموده اند كه مبتنی بر چاپ سه بعدی اسكلت بدن آنهاست. این فرآیند با استفاده از مواد ارزان قیمت و چاپگرهای سه بعدی عادی صورت می گیرد و محصول نهایی مستحكم بوده و زمان زیادی هم برای تولید آن نیاز نیست.
اجرای مراحل مختلف این طرح هم توسط افراد متخصص و هم توسط افراد عادی امكان دارد و پژوهشگران در گام اول یك ربات كوچك چهارپا را به همین شیوه تولید وعرضه كردند. آنان می گویند با توسعه این روش كپی برداری از اسكلت خیلی از حشرات برای تولید ربات های تخصصی ممكن خواهد شد.

1398/09/10
14:37:57
5.0 / 5
4472
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
NeoPedia