NeoPedia
در دانشگاه شریف انجام می شود

برگزاری سمینار یك روزه جوامع پایدار و تاب آور

برگزاری سمینار یك روزه جوامع پایدار و تاب آور

نئوپدیا: مركز پژوهشی پایداری و تاب آوری زیرساخت های دانشگاه صنعتی شریف با هدف نشر مفاهیم جدید طراحی سیستم های جامعه ˮسمینار جوامع پایدار و تاب آورˮ را با حضور متخصصان و كارشناسان این حوزه برگزار می نماید.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، "سمینار یك روزه جوامع پایدار و تاب آور" با حضور متخصصان و كارشناسان این حوزه روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد.
دكتر حسین پورزاهدی، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی عمران و رئیس مركز پژوهشی پایداری و تاب آوری زیرساخت ها در این خصوص اظهار داشت: زیرساخت های جامعه (مانند آب، برق و حمل ونقل) در فرآیندی به نسبت طولانی مدت و پرهزینه ساخته می شوند. این زیرساخت ها اغلب با تهدیدهای گوناگون طبیعی و ساختگی روبرو هستند كه بقاء كاركرد مطلوب آنها را تهدید می كنند.
بگفته وی زیرساختها اغلب با زندگی بشر پیوند دارند، و اختلال در آنها زندگی مردم را در مخاطره می افكند. چگونگی طراحی این زیرساختها كه پایدار باشند و در بحران های طبیعی و ساخته بشر تاب آور، موضوعی است كه این روزها در بسیاری رشته های مهندسی مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس مركز پژوهشی پایداری و تاب آوری زیرساخت ها اضافه كرد: تاب آوری، توانایی سیستم برای حفظ سطح كاركرد مطلوب در رویارویی با خطرات احتمالی و بازگشت بهنگام به سطح كاركرد اولیه است، و پایداری، توانایی سیستم در برآوردن نیازهای كاركرد مطلوب خود در دراز مدت، بدون سرریز هزینه های خود به سیستم های دیگر است. مركز پژوهشی پایداری و تاب آوری زیرساختها برای نشر این مفاهیم نوی طراحی سیستم های جامعه نتایج بعضی از پژوهش های خود در این حوزه را در یك سمینار یك روزه ارائه می كند.
پورزاهدی اظهار داشت: هوشمندسازی مدیریت بحران، نوسازی بافت فرسوده، ارزیابی تاب آوری جامعه، سرمایه گذاری بهینه در دریاچه ارومیه همچون محورهای اصلی این سمینار است.
استاد دانشكده مهنسی عمران در ادامه تصریح كرد: سوژه های مورد بحث در این سمینار مسایل حاد روز است كه همچون آنها می توان به؛ نوسازی بافت فرسوده، سامانه سنجش و بهینه سازی تاب آوری شهری، هوشمندسازی مدیریت بحران، سرمایه گذاری موثر در پروژه های پشتیبان دریاچه ارومیه، اثرات آشكار و پنهان خشك شدن دریاچه ارومیه، و سامانه تبیین ریسك زلزله برای شهروندان اشاره نمود.
سمینار یك روزه جوامع پایدار و تاب آور روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود. متخصصان علاقمند به حضور در این رویداد می توانند در ساعات اداری با دبیرخانه این سمینار به شماره تلفن ۶۶۱۶۴۱۸۱ تماس بگیرند.




منبع:

1398/09/15
13:33:53
5.0 / 5
5026
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , دانشگاه , سیستم
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
NeoPedia