NeoPedia
وزیر علوم :

رتبه ۱۶ علمی را با محدودیت های فراوان به دست آوردیم

رتبه ۱۶ علمی را با محدودیت های فراوان به دست آوردیم

به گزارش نئوپدیا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران اشاره كرد: كتابخانه ملی ایران باید با استفاده بیشتراز تكنیك های جدید اطلاع رسانی، به صورت هدفمند، یافته های علمی و فناوری را برای پژوهشگران نسل جوان در سطح ملی و بین المللی عرضه نماید.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر منصور غلامی، در این آئین كه امروز (سه شنبه، ۱۰ دی) با حضور دكتر اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران در محل این كتابخانه برگزار شد، با اشاره به اینكه این كتابخانه بعنوان حافظه تاریخی كشور مطرح است، اظهار نمود: هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری در كشور، اطلاع رسانی عمومی درباب شناساندن دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه ها و مراكز پژوهشی كشور است تا همگان از كارهای و پیشرفت های علمی كشور باخبر شوند.
وزیر علوم با اشاره به اینكه پیشرفت علمی كشور در دو دهه اخیر شگرف بوده است، اظهار داشت: در سال ۲۰۱۹ رتبه ۱۶ علمی جهان را كسب كردیم و این در وضعیتی به دست آمد كه با محدودیت های فراوان روبرو بوده و همین طور رقابت تنگاتنگی با كشورهای صاحب نام در علم و فناوری داشتیم.
وی با اشاره به گرایش مراكز علمی و پژوهشی كشور به كاربردی كردن علوم در چندسال اخیر كه حاصل آن ارتباط نتایج تحقیقات انجام گرفته با حل مسائل و معضلات جامعه بود، اظهار داشت: این رویكرد در ۱۰ سال اخیر به صورت جدی مورد پیگیری قرار|گرفت و حاصل آن تأسیس ۱۹۷ مركز رشد بود كه برای پرورش و پشتیبانی از ایده های جدید و كمك به انتقال یافته های علوم به صورت كاربردی و تولید ثروت فعالیت می نمایند.
وزیر علوم اضافه كرد: در این راستا الان بیشتر از ۴۲ پارك علم و فناوری و بیشتر از ۴۷۰۰ شركت دانش بنیان زیر نظر وزارت علوم و دانشگاه ها و یا به صورت مستقل جهت پشتیبانی از صاحبان اندیشه و تكنولوژی های جدید و پیشرفته فعالیت می نمایند.
غلامی با اشاره به نوع عرضه دستاوردهای علمی و پژوهشی در هفته پژوهش و فناوری در سال های اخیر اظهار داشت: در دوسال اخیر در كنار عرضه دستاوردها و محصولات پژوهشی و فناوری، بخشی هم به ارائه تقاضاها و نیازهای فناوری دستگاه های اجرایی اختصاص یافت تا نیازهای فناوری خودرا عرضه كنند. این امر سبب شد قراردادها و تفاهم نامه هایی بین دو طرف شكل گیرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم، درانتها این آئین و با حضور وزیر علوم از برگزیدگان دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران تجلیل شد.
در این جشنواره از آثار برتر در چارچوب های كتاب، تصنیف یا تألیف، طرح پژوهشی خاتمه یافته، پایان نامه های كارشناسی ارشد، رساله دكتری خاتمه یافته در حوزه های علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم آرشیوی، مطالعات ایران شناسی، اسلام شناسی و نسخه پژوهی، تاریخ شفاهی و تحول دیجیتال در كتابخانه و مراكز آرشیوی تجلیل شد.




منبع:

1398/10/11
23:30:40
5.0 / 5
4166
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NeoPedia