NeoPedia
با انجام تحقیق در فاز حیوانی مطرح شد

امكان تولید داروی كاهنده چربی خون بر اساس تركیبات گیاهی

امكان تولید داروی كاهنده چربی خون بر اساس تركیبات گیاهی

به گزارش نئوپدیا نتایج تحقیقاتی كه از جانب دانشجوی كارشناسی ارشد رشته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشكی ایران (فارغ التحصیل كارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشكی شاهرود) انجام شده، نشان می دهد، مخلوط سیر و لیموترش یا سیر، لیموترش و زنجبیل بر كاهش چربی خون مؤثر است.


موسی ابوالحسنی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به طرح "بررسی اثرات آﻧﺘﯽ ﻫﯿﭙﺮﻟﯿﭙﯿﺪﻣﯿﮏ مخلوط سیر، لیموترش و زنجبیل بر شاخصهای خونی موش های نر بالغ"، توضیح داد: این طرح مربوط به كار كمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شاهرود در سال ۹۵ بود كه تابحال دو مقاله از آن به چاپ رسیده اما نتایج تحقیقاتی كه بر روی سایر شاخص‎های خونی و همینطور بافت‎شناسی و... انجام دادیم، هنوز منتشر نشده است.
وی تشریح كرد: در این طرح تاثیر مخلوط "سیر و لیموترش"؛ "سیر، لیموترش و زنجبیل" و همینطور عصاره "بامیه" بر روی موش ها در گروه‎های مختلف كه هر كدام گروه كنترل هم داشتند، بررسی گردید. نتایج تحقیق نشان داد كه تركیب تهیه و استخراج شده از سیر، لیموترش و زنجبیل بر كاهش چربی خون و عصاره تهیه شده از بامیه بر كاهش قند خون در موش ها مؤثر است.
این محقق با اشاره به اینكه فاز بعدی مطالعات، فاز انسانی خواهد بود، خاطرنشان كرد: البته تاثیر كاهشی این مخلوط را به صورت تجربی دیده و به فكر بررسی آزمایشگاهی آن افتادم تا بعد از طی روال آزمایشگاهی، ان شاء الله بتوانیم وارد فاز تولید دارو شویم.
ابوالحسنی در پاسخ به اینكه تاثیر لیموترش بر كاهش چربی خون از گذشته محرز بوده است، تاكید كرد: مخلوط سیر و لیموترش یا سیر، لیموترش و زنجبیل چربی خون را به میزان بیشتری نسبت به لیموترش تعدیل می‎كند.
وی خاطرنشان كرد: البته نسبت تركیب این مواد باید رعایت شود كه با عنایت به منتشر نشدن نتایج نهایی تحقیق، بهتر است از بیان این مورد خودداری شود.
این محقق در انتها اظهار داشت: همینطور بامیه قند خون را می كاهد كه این موارد افق تولید دارو بر اساس این مواد و به منظور كاهش چربی خون و قند خون را به روی محققان گشوده است.




1398/11/04
23:28:42
5.0 / 5
4463
تگهای خبر: تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
NeoPedia