NeoPedia
برای بی نیازی از واردات دام زنده؛

مزرعه نژادهای ممتاز گاو تا آخر سال افتتاح می شود

مزرعه نژادهای ممتاز گاو تا آخر سال افتتاح می شود

به گزارش نئوپدیا رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به افتتاح مزرعه نژادهای ممتاز گاو اظهار داشت: می توانیم در زمینه  تولید اسپرم و رسیدن به یك نژاد گاو اصیل ایرانی با همكاری سازمان اوقاف نیز فعالیت خودرا گسترش دهیم.



به گزارش نئوپدیا به نقل از جهاددانشگاهی، مراسم انعقاد تفاهم نامه بین جهاددانشگاهی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و در آن بر استفاده از تكنولوژی های جدید در حوزه علوم دامی و افتتاح مزرعه های جدید نگهداری دام تاكید گردید.
دكتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم كه بامداد امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با اشاره به كلام باارزش حضرت علی (ع) فرمودند غربی ها با علم و فناوری به قدرت رسیدند و حالا از به دست آمدن آن توسط كشورهای دیگر احساس خطر می كنند. ما در جهاددانشگاهی باتوجه به آن چه در اصول دینی مان سفارش شده و از آن جایی كه جمهوری اسلامی برای اقتدار و پیشرفت خود باید به علم و فناوری تكیه كند كوشیدیم در این راستا فعالیت نماییم.
وی اضافه كرد: خوشحالیم كه دكتر خاموشی، ریاست سازمان اوقاف نیز به اهمیت موضوع تفاهم نامه توجه دارند و امیدواریم این تفاهم نامه به یك قرارداد عملیاتی بزرگ منجر شود.
طیبی با بیان این كه ما فعالیت اصلاح نژاد گاو را در سطح ملی و بین المللی نیز دنبال می نماییم، اظهار نمود: در شرق آسیا با برخی كشورها در همین رابطه صحبت كرده ایم و مورد استقبال هم قرار گرفته است. علاقه مندیم كه این فعالیت به سرعت توسعه پیدا كند تا قسمتی از مشكلات كشور برطرف شود.
رئیس جهاددانشگاهی اشاره كرد: می توانیم در زمینه تولید اسپرم و رسیدن به یك نژاد گاو اصیل ایرانی با همكاری سازمان اوقاف نیز فعالیت خودرا گسترش دهیم.
افتتاح ۳ فارم تا اختتام سال
حجت الاسلام دكتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به ملاك جهاد علمی در نهاد جهاددانشگاهی و همكاری پرسرعت اوقاف با رویان این نهاد در اصفهان، اظهار داشت: امكانات سازمان اوقاف در هر مكان و شرایط جغرافیایی را در اختیار جهاددانشگاهی قرار می دهیم.
وی افزود: امیدواریم تا آخر سال، سه فارم همچون فارم ملارد و فارم شهریار به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه كرد: با ورود به حوزه صادرات بسیار موافقم، چونكه ارزآوری برای كشور دارد و برای ورود به حوزه های جدید مانند تولید اسپرم و پرورش جنین، آمادگی خودرا اعلام می نماییم.
خاموشی با بیان این كه باید خلأهای لجستیكی در امتداد اجرایی شدن این تفاهم نامه پر شود، اظهار داشت: ما تلاش می نماییم آن امكاناتی را كه از لحاظ سخت افزاری نیاز است، در اختیار جهاددانشگاهی قرار دهیم.


منبع:

1398/11/07
13:25:32
5.0 / 5
4444
تگهای خبر: بین المللی , تكنولوژی , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
NeoPedia