NeoPedia
رییس دانشگاه تاكید كرد

بدهی چندین میلیاردی دانشگاه علوم پزشكی ایران در حوزه پژوهش

بدهی چندین میلیاردی دانشگاه علوم پزشكی ایران در حوزه پژوهش

به گزارش نئوپدیا رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران از بدهی چندین میلیاردی این دانشگاه در حوزه پژوهش اطلاع داد و اظهار داشت: افزایش بودجه این دانشگاه در سال آینده ناكافی است.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر جلیل كوهپایه زاده در نشست روسای دانشكده های دانشگاه علوم پزشكی ایران با انتقاد از میزان بودجه این دانشگاه در سال آینده، اظهار نمود: با عنایت به نزدیك شدن آخر سال و نهایی شدن لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ افزایش بودجه این دانشگاه در سال آینده ناكافی است و از همین رو دانشگاه نخواهد توانست با ضرب آهنگ سالجاری حركت نماید.
وی همینطور به بدهی های چند میلیاردی دانشگاه علوم پزشكی ایران در حوزه فعالیتهای پژوهشی اشاره و تصریح كرد: بهتر است ابتدا پژوهش های گذشته به سرانجام برسد و علاوه بر آن پژوهش های جدید باید مبتنی بر خروجی مورد نیاز و قابل تولید به فناوری های مورد نیاز، مصوب شوند؛ این رویكرد باید در رساله ها هم مورد توجه قرار گیرد.
كوهپایه زاده از آماده شدن شبكه آزمایشگاه ها در معاونت پژوهشی دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: این شبكه با هدف افزایش بهره وری در آزمایشگاه های دانشگاه در حال راه اندازی است. در واقع برخی تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه های دانشگاه بهره وری لازم را ندارند.
به گفته وی، به علت كمبود منابع مالی، مراكز وابسته دانشگاه علوم پزشكی ایران نباید در سال آینده انتظار افزایش مالی مرسوم تفاهم نامه ها را داشته باشند. البته مدیران دانشگاه با استفاده از تجربیات خود و كمك از گروه های دانشكده مدیریت و اطلاع رسانی پزشكی می توانند راه های مناسبی برای مشكلات سال آینده پیدا كنند.
كوهپایه زاده در مورد حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه علوم پزشكی ایران و نقش آن در صرفه جویی هزینه ها هم اظهار داشت: فناوری اطلاعات دانشگاه در حال توسعه است اما شاید هم اكنون نمی تواند تمام نیازهای دانشگاه را مرتفع سازد؛ ازاین رو شایسته است مسؤلان دانشگاه زمان و توان بیشتری در توسعه این حوزه صرف كنند و دانشگاه موظف است به حوزه هایی مانند فناوری اطلاعات، روابط عمومی، حقوقی و عمرانی ارج نهاده و علاوه بر كمك به آنها، از توانمندی های آن حوزه ها بهره برداری كند.



1398/11/22
15:19:48
5.0 / 5
4166
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
NeoPedia