NeoPedia
طهرانچی خبر داد

تشكیل سرای نوآوری آزاد انرژی و مواد، تفكیك معاونت های آموزشی علوم مختلف در دانشگاه آزاد

تشكیل سرای نوآوری آزاد انرژی و مواد، تفكیك معاونت های آموزشی علوم مختلف در دانشگاه آزاد

به گزارش نئوپدیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به یك اقدام دانشی و یك اقدام عملیاتی واحد تهران جنوب در حوزه مواد و انرژی اشاره و تاكید كرد: در حوزه آموزش، با نگاه معاونت علوم انسانی، مهندسی یا پزشكی به هر یك از این علوم توجه خواهیم داشت.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، محمدمهدی طهرانچی در حاشیه افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه انرژی و مواد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی از اولین واحدهایی است كه در قالب "برنامه های علمی" دانشگاه آغاز به كار كرده است، اظهار داشت: این واحد سند متقنی را در ساماندهی نظام موضوعات حوزه انرژی و مواد ترسیم كرده و شورای راهبردی متشكل از دانشگاه و صنعت را تشكیل داده است.

وی افزود: امروز مفتخریم كه این برنامه علمی با صدها زمینه پژوهشی منسجم و با هدف رفع چالش های پیش روی حوزه مواد و انرژی تنظیم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه كرد: در قسمت دوم، "سرای نوآوری آزاد انرژی و مواد" در واحد تهران جنوب تشكیل شده و ساختمان مناسب به آن اختصاص داده شد.

طهرانچی همینطور خاطرنشان كرد: طرح "مدرسه مهارت" و "مدرسه شایستگی" برای دانشجویان آماده عملیاتی شدن است.

وی افزود: در كنار این ها از همه كنش گران فعال حوزه انرژی و مواد دعوت شده كه در سرای نوآوری مستقر شوند و بستری برای تبادل عرصه علم و عمل فراهم آورند.

تفكیك معاونت ها در حوزه آموزش
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نگاه جدید در حوزه ستادی این دانشگاه، اهتمام خاص به حوزه علوم پزشكی را خاطرنشان كرد و اظهار نمود: در این راستا، معاونت علوم پزشكی كه به صورت منسجم آموزش و پژوهش تحصیلات تكمیلی در آن حوزه را اداره كند، در نظر گرفته شده است.

طهرانچی همینطور از در نظر گرفتن معاونت علوم انسانی برای توجه ویژه به عرصه علوم انسانی و هنر و راهبری آن اطلاع داد و اضافه كرد: حوزه علوم پایه و فنی و مهندسی هم معاونت خویش را دارا خواهد بود.

وی تصریح كرد: در كنار این، بحث معاونت فناوری و نوآوری هم بعنوان نگاه مستقل و توسعه مستقل در این حوزه را در دانشگاه آزاد دنبال خواهیم كرد تا دانشگاه از رویكرد آموزشی خود به رویكرد بسترسازی برای اشتغال دانش بنیان تغییر جهت دهد.

رئیس دانشگاه آزاد تشریح كرد: در صف ها معاونت آموزشی و پژوهشی داریم. همان گونه كه ذیل معاونت علوم پزشكی، آموزش علوم پزشكی و پژوهش علوم پزشكی دیده شده، در ذیل معاونت علوم انسانی هم حوزه آموزش و پژوهشی ترتیب داده خواهد شد.

طهرانچی تصریح كرد: جنس علوم انسانی و نوع رویكرد آن با مهندسی فرق دارد. به همین خاطر اگر آموزش و پژوهش مهندسی و علوم انسانی را یكی بگیریم، جفا در حق علوم انسانی خواهد بود.

وی یكی از عوامل اجرا نشدن طرح های تحولی در حوزه علوم انسانی را نبود ساختار و ساز و كار مناسب برای آن دانست و اظهار داشت: آموزش در ذیل آموزش عالی و با نگاه معاونت علوم انسانی، علوم مهندسی یا علوم پزشكی. مطرح خواهد بود، ضمن آن كه واحدهای استانی در معاونت های آموزشی و پژوهشی كار خویش را صورت گرایانه انجام خواهد داد و در ستاد هم محتواگرایانه به مسائل نگاه خواهد شد.




1397/09/13
17:07:51
5.0 / 5
4858
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NeoPedia