NeoPedia
زالی مطرح كرد

سامانه جدید تشخیص كرونا بالاترین اثربخشی را دارد

سامانه جدید تشخیص كرونا بالاترین اثربخشی را دارد

به گزارش نئوپدیا فرمانده ستاد مقابله با كرونا در استان تهران اظهار داشت: استفاده از سامانه جدید تشخیص كرونا، بالاترین میزان اثربخشی در وقت را دارد و این اقدام كار پزشكان را راحت تر می كند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از مهر، علیرضا زالی امروز در مراسم رونمایی از سامانه تشخیص كووید ۱۹ كه در محل معاونت علمی با حضور سورنا ستاری برگزار شد، عنوان كرد: معاونت علمی و فناوری حمایت های ارزشمند ای در ابعاد مختلف داشته است ازاین رو امروز شاهد رونمایی از یك دستاورد بزرگ هستیم كه با همت محققان فراهم گشته است.
وی با اشاره به اینكه این دستاوردها بدون حمایت معاونت علمی اجرایی نمی شد، تصریح كرد: این مایه خوشبختی است كه دانشمندان در حال طراحی برنامه ای هستند كه در خط مقدم فعالیتهای مبارزه با كرونا را پشتیبانی می كنند.
زالی با اشاره به سامانه تشخیص پنومونی كووید ۱۹ كه توسط محققان كشور به نتیجه رسیده است، تصریح كرد: امروز شاهد تحقق یك فرهنگ بین بخشی هستیم و می توانیم از دستاوردهای محققان استفاده نماییم.
فرمانده ستاد مقابله با كرونا در استان تهران اظهار داشت: ما امروز رهاوردی داریم كه ماحصل كار بین بخشی است. در واقع این اقدام نمونه ای از كار ترجمانی است.
وی اضافه كرد: طبیعی است كه امروز سی تی اسكن بعنوان بهترین روش غربالگری است و اساسا افرادی كه به بخش های بهداشتی رجوع می كنند و مظنون به كرونا هستند می توانند با استفاده از این سامانه كه توسط محققان طراحی شده در عرض كمتر از چند دقیقه وضعیت بیماری شان مشخص شود.
زالی خاطرنشان كرد: استفاده از این سامانه بالاترین میزان اثربخشی در وقت را در تشخیص دارد و این اقدام كار پزشكان را راحت تر می كند.
فرمانده ستاد مقابله با كرونا در استان تهران با اشاره به اینكه استفاده از ابزارهای تشخیصی باید از دقت و حساسیت بالایی برخوردار باشند، افزود: هم اكنون این تكنیك در داخل كشور نسبت به نسخه های جهانی جایگاه بی بدیلی دارد.
وی اضافه كرد: استفاده از این سامانه می تواند در مناطقی كه پزشك یا رادیولوژیست وجود ندارند هم مورد استفاده قرار گیرد و در آن واحد تحلیل درمان صورت بگیرد.
به گفته زالی این سامانه با استفاده از عكس سی تی اسكن، مشاوره قطعی به بیمار می دهد؛ این ابزار یك تكنیك پزشك از راه دور به حساب می آید و در واقع یك رادیولوژیست است.
فرمانده ستاد مقابله با كرونا در استان تهران با اشاره به كاربرد این سامانه، تصریح كرد: با استفاده از این سامانه با امكان حجم سنجی می توانیم ابعاد ضایعه ریوی را اندازه بگیریم.
وی با تاكید بر اینكه آرشیو این سامانه یك پشتوانه پژوهشی به حساب می آید، اظهارداشت: این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ژرف به این نتیجه رسیده است.
به گفته این مقام مسئول ما می توانیم این نوید را به مردم بدهیم كه این یك كار بی بدیل در عرصه جهانی به حساب می آید.

1399/01/16
17:04:13
5.0 / 5
3766
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , فناوری , مشاوره
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
NeoPedia