NeoPedia
سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اعلام كرد

پشتیبانی از نوآوری و فناوری های ورزشی، دوپینگ های آینده، دوپینگ تكنولوژی است

پشتیبانی از نوآوری و فناوری های ورزشی، دوپینگ های آینده، دوپینگ تكنولوژی است

نئوپدیا: سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از حركت این پژوهشگاه به سمت اجرای طرح های سفارشی دستگاه ها اطلاع داد و بابیان اینكه ورود تكنولوژی ها به ورزش از سال ها پیش برتری هایی را به ورزشكاران اعطاء كرده است، تصریح كرد: ما هم حركت در این مسیر را هدف قرار داده و در مركز نوآوری و فناوری های ورزشی پژوهشگاه، از طرح های نوآورانه، استارتاپ های ورزشی و شركت های دانش بنیان حمایت خواهیم كرد.


علی شریف نژاد در گفت وگویی با ایسنا، با تاكید بر اینكه پژوهشگاه به سمت اجرای طرح های سفارش محور برای دستگاه های اجرایی كشور در حركت است، ۳۶ طرح پژوهشی در دست اجرا را به دانشگاه های دیگر نسبت داد و اظهار داشت: اعضای هیئت علمی دانشكده ها و گروه های تربیت بدنی سراسر كشور در حال اجرای طرح های فوق هستند كه از میان آن ها قرارداد ۲۵ عنوان مشخصاً با دانشگاه ها و ۱۱ عنوان با افراد بسته شده است.
وی تعداد طرح های پژوهشی پژوهشگاه طی دوره ۲۰ ساله فعالیت آن را ۲۸۲ طرح اعلام و اظهار نمود: از این تعداد ۶۸ طرح پژوهشی در دست اجراست.
سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی افزود: از این تعداد، ۳۲ طرح توسط اعضای هیئت علمی پژوهشگاه در حال اجرا بوده كه هشت عنوان آن، طرح هایی هستند كه از جانب سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهداشت جهانی، اداره كل تربیت بدنی استان های تهران (دو مورد)، مركزی، خراسان جنوبی، فولاد هرمزگان و هیات ورزش روستایی استان تهران به پژوهشگاه سفارش شده اند.
شریف نژاد افزود: در حوزه ورزش آموزش و پرورش، با تعاملی كه با معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش برقرارشده، از نیازهای پژوهشی آن ها آگاه شدیم و در حال برنامه ریزی برای مشاركت با آن معاونت هستیم. این ارتباط با اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم هم شكل گرفته و بر مبنای نیازها، به دنبال اجرای طرح های سفارشی آن ها هستیم.
وی اضافه كرد: فدراسیون های در رابطه با پژوهشگاه ازجمله فدراسیون اسكواش و وزنه برداری هم كه در ماه های اخیر با آن ها مرتبط بوده ایم، نیازهای خویش را به ما اعلام نموده اند و طرح پژوهشی موردنیاز آن ها در حال تنظیم و اجراست.
سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی همینطور راه اندازی مركز نوآوری و فناوری های ورزشی پژوهشگاه بعنوان یك مركز ملی در سال های اخیر را خاطرنشان كرد و اظهار داشت: هدف از تأسیس این مركز، پشتیبانی از طرح هایی با ماهیت نوآورانه و فناورانه، استارتاپ های ورزشی و شركت های دانش بنیان است.
شریف نژاد تصریح كرد: دوپینگ های آینده، دوپینگ خوردنی یا تزریقی نیستند بلكه دوپینگ تكنولوژی است. درواقع می توان گفت ابزارها و تكنولوژی هایی كه وارد ورزش شده اند، برخی برتری ها را در ورزشكاران بوجود آورده اند و ما هم اگر به دنبال پیشرفت در ورزش هستیم باید در این مسیر حركت نماییم.
وی در همین زمینه به مثال شناگران انگلیسی اشاره و تشریح كرد: این شناگران از كلاه هایی استفاده می نمایند كه مجهز به تكنولوژی كنترل، ارسال و دریافت پیام از طریق دور هستند؛ ازاین رو مربی كه كنار استخر نشسته به راحتی می تواند به شناگر خود در داخل آب پیام بفرستد و او هم ریتم شنا كردن خود را، به منظور صرف بهینه انرژی و حركت در كم ترین زمان، با اطلاعات مربی تنظیم خواهد نمود.
وی بابیان اینكه بحث تكنولوژی ها در ورزش از سال های دور وجود داشته است، به مثال دیگری در رشته پرتاب نیزه اشاره نمود و توضیح داد: در این رشته تغییر و جابه جایی در مركز ثقل نیزه منجر به جابه جایی ركوردهای بین المللی شده است. زمانی كه فدراسیون بین المللی مربوطه از این مورد آگاه شدند، برای آن محدودیت هایی را در نظر گرفتند. به هر صورت ما هم روی این مورد هدف گذاری كرده و مركز نوآوری و فناوری های ورزشی پژوهشگاه هم از طرح هایی كه ماهیت فناوری داشته باشند حمایت خواهد نمود.
سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی حركت در راه استفاده از تكنولوژی ها در ورزش را یكی از اهداف پژوهشگاه عنوان نمود و افزود: اگر صنعت ورزش كشور با ما در این مسیر همراهی كند، بطور قطع در سال های آینده نتیجه های خوبی را در ورزش كشور شاهد خواهیم بود.
شریف نژاد همینطور از استقبال پژوهشگاه از طرح های مشاركتی با دانشگاه ها در این زمینه اطلاع داد و افزود: از طرح هایی كه رویكرد ملی با در نظر گرفتن نیاز منطقه ای و مشاركت بین المللی داشته باشند، حمایت خواهیم كرد.



1397/07/05
21:33:32
0.0 / 5
4538
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , پژوهشی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
NeoPedia