توسط یك شركت دانش بنیان محقق شد؛
راه اندازی سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتریان
نئوپدیا: یك شركت دانش بنیان موفق به راه اندازی سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتریان و كاهش ریزش آنها شده است.
به گزارش نئوپدیا به نقل از مهر، محمد روزبه، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در مورد سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتری اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، توسعه سامانه داده کاوی با هدف تحلیل و مدیریت رفتار موجودیت ها همچون مشتریان، تحت عنوان سامانه دایکر است. وی با بیان اینکهاین سامانه بمنظور خوشه بندی مشتریان و درخواست ها و شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان با تاکید بر هوش تجاری توسعه داده شده است، بیان کرد: هر رویداد تکرارپذیری که دارای الگوهای رفتاری قابل اندازه گیری باشد، توسط این سامانه تحلیل شده و شناسایی الگوهای رفتاری، مانیتورینگ و همین طور هدف گذاری برمبنای میزان تغییرات آنها به صورت پویا گزارش می شود. روزبه افزود: سامانه ای که طراحی کردین با تاکید بر موضوع مدیریت ارتباط با مشتریان تولید شده و به شناسایی الگوهای رفتاری خرید مشتریان می پردازد. برمبنای مانیتورینگ پویای سامانه، تغییر رفتار هر مشتری در طول زمان بطور کامل رصد شده و برمبنای میزان تغییرات آنها نسبت به الگوهای هدف، فهرست عملیاتی از مشتریان با بیشترین اولویت را بطور منظم به کاربران گزارش می دهد. خصوصیات خرید هر مشتری می تواند شامل میزان و یا تعداد فقره خریدها و مدت زمان گذشته از آخرین خرید شود. مدیرعامل شرکت در مورد قابلیت سفارشی شدن این سامانه برای سازمان های مختلف توضیح داد و اظهار داشت: کاربر می تواند با بهره گیری از رابط کاربری تنظیمات مورد پسند خودرا به سامانه وارد کند و گزارش تولید شده توسط دایکر را دریافت و مشاهده کند. اطلاعات خرید مشتری به Context هر کسب و کار وابسته است، پس این سامانه امکان کار با داده کسب و کارهای مختلف را نیز دارد. در این سامانه، حرکت مشتری قابل پیگیریست و سازمان پیش از وقوع عواقب نامطلوب و کاهش سهم بازار واکنش نشان میدهد و با اتخاذ یک استراتژی جدید و هوشمندانه از وقوع اتفاقات ناخوشایند جلوگیری می کند. روزبه در مورد پلت فرم طراحی شده از این سامانه اظهار داشت: در این طرح، پلتفرمی برای خوشه بندی را در سه حوزه ارتباط با مشتریان، مالی و خدمات پشتیبانی توسعه داده ایم. بدین منظور معیارهایی چون شاخص سازی، توسعه مدلها و الگوریتم¬ها و توسعه رابط کاربری و داشبورد تحلیلی مرتبط را برای هر سه حوزه اجرا کرده ایم. وی اظهار داشت: شرکت خاصیت های غیر عملکردی سامانه نظیر حجم و سرعت داده ها و رخدادهای مورد بررسی را بهبود داده و امکان پردازش داده های حجیم را فراهم و تست نفوذ امنیتی را اجرا کرده است. مدیرعامل شرکت در مورد خاصیت های دیگر این سامانه توضیح داد و اظهار داشت: علاوه بر گزارش به مدیران برای ترسیم استراتژی آینده تولید و تصاحب بازار، سامانه به صورت هوشمندانه برای کارشناس بازار سازمان نیز گزارشی به صورت روزانه یا هفتگی تهیه می کند و در آن مشتری های اولویت دار برای افزایش تعاملات با کارشناس را معرفی می کند. کارشناس می تواند با تخصیص بسته تبلیغاتی یا ارسال فرم نظرسنجی یا هر روش دیگری برای درگیر کردن مشتری با حوزه کسب و کار از ریزش مشتریان جلوگیری کند.
منبع: neopedia.ir
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب