NeoPedia
بررسی های دانشگاهی نشان داد

آموزش مامایی، لزوم جامعه امروز

آموزش مامایی، لزوم جامعه امروز

به گزارش نئوپدیا نتایج یك تحقیق نشان داده است دیدگاه مربیان و دانشجویان در مورد وضعیت عرضه بازخورد در آموزش بالینی یكسان نیست و باید در این زمینه، اقدامات لازم صورت گیرد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، شادی گلی، حبیب الله رضایی، فریبا حقانی و مرجان گلی به بررسی "مروری بر بازخورد در آموزش مامایی" پرداختند.
مطابق این تحقیق، مامایی یكی از رشته های ضروری در نظام مراقبت سلامت است كه آموزش در بالین برای دانشجویان این رشته بسیار مهم می باشد و یكی از عناصر ضروری آموزش بالینی بازخورد به حساب می آید.
این مطالعه، مقالات انتشار یافته در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ به زبان فارسی یا انگلیسی را در زمینه بازخورد در مامایی بررسی كرد. نتایج این تحقیق نشان داد كه ۷۴۲ مقاله در این حوزه نوشته شده است كه در نهایت هفت مقاله مورد استفاده قرار گرفت.
در این تحقیق بخش های توافق بر ضرورت بازخورد، چالش ها و مزیت های بازخورد در آموزش مامایی و وجود عملكرد نامناسب در عرضه بازخورد در آموزش مامایی بررسی شدند.
مطابق پژوهش، دانشجویان و اساتید بر بازخورد، توافق داشتند. از مزایای بازخورد در آموزش مامایی می توان به تحریك بازاندیشی، رفع نواقص، رشد فردی، افزایش توان حل مساله و بحث گروهی اشاره نمود.
بر این اساس با عنایت به اینكه مرور مطالعات نشان دهنده این است كه دیدگاه مربیان و دانشجویان در مورد وضعیت عرضه بازخورد در آموزش بالینی یكسان نیست، پیشنهاد می گردد وضعیت عرضه بازخورد در آموزش بالینی به صورت وسیع و با استفاده از دیدگاه تمام ذی نفعان بررسی شود و در صورت وجود خلا در این زمینه، اقدامات لازم صورت گیرد.
این مقاله علمی-پژوهشی در دانشگاه علوم پزشكی اصفهان منتشر گردید.




1397/10/10
14:36:19
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NeoPedia