NeoPedia
در نشست هماهنگی پیش بینی بودجه ۹۸ دانشگاه اعلام شد

تأسیس صندوق مشترك استانی برای اجرای طرح های دانش بنیان دانشگاه آزاد

تأسیس صندوق مشترك استانی برای اجرای طرح های دانش بنیان دانشگاه آزاد

به گزارش نئوپدیا مدیركل دفتر برنامه و بودجه و مدیران مالی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاكید بر هدفمندی تحقیقات مبتنی بر طرح پایش در بودجه ۹۸، از تأسیس صندوق مشترك استانی برای اجرای طرح های دانش بنیان اطلاع داد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر حسین بدیعی امروز در نشست هماهنگی پیش بینی بودجه مبتنی بر برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی كه در سازمان مركزی برگزار شد، با اشاره به اینكه بودجه بندی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی كار انفرادی نیست، اظهار داشت: روسای واحدها باید به درستی برنامه ریزی داشته باشند و با كمك مدیران مالی و اشراف كامل به موضوعات، بودجه بندی را انجام دهند.
دكتر بدیعی با اشاره به اینكه در دو سال اخیر بودجه مبتنی بر برنامه های عملیاتی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی می شود، اظهار نمود: در بودجه بندی باید توسعه پایدار دانشگاه، افزایش كیفیت آموزشی و پژوهشی، توانمندسازی منابع انسانی و جذب نخبگان در نظر گرفته شود.
مدیركل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تاكید دكتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای بهره وری است كه به این منظور باید ضمن استفاده بهینه از امكانات موجود و مدیریت هزینه ها از ظرفیت های بدون استفاده دانشگاه هم بهره برد.
وی با تاكید بر توسعه امور پژوهشی و هدفمند كردن تحقیقات مبتنی بر طرح پایش آزاد، تصریح كرد: تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی هم باید در اولویت قرار گیرد.
دكتر بدیعی از تأسیس صندوق مشترك استانی اطلاع داد و اضافه كرد: با تأسیس این صندوق واحدهای دانشگاهی می توانند در صورت بروز مشكل در اجرای طرح های دانش بنیان از ذخایر صندوق استفاده كنند.
تعیین تكلیف طرح های مشاركتی دانش بنیان
دكتر اقبال شاكری، رئیس حوزه عمرانی، املاك و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست در مورد انواع منابع تأمین اعتبار در واحدهای دانشگاهی اظهار داشت: شهریه، دریافت تسهیلات، دریافت هبه و یا وقف، مشاركت و سرمایه گذاری خارج از دانشگاه، صندوق توسعه استان و فروش و یا تبدیل به احسن دارایی ها از طریق های كسب منابع تأمین اعتبار است.
دكتر پیام نجفی، مدیركل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی همینطور در این نشست با تاكید بر لزوم عرضه آمارهای شفاف و دقیق در زمینه اقتصاد دانش بنیان از جانب واحدهای دانشگاهی اظهار داشت: برنامه های درآمدزایی باید با اتكاء بر فعالیت های دانش بنیانی و بكارگیری ظرفیت های منطقه ای در حوزه درآمدزایی و اقتصاد دانش بنیان عرضه شوند.
وی بر تشكیل جلسات شورای اقتصاد دانش بنیان و تعیین تكلیف طرح های مشاركتی دانش بنیان تاكید كرد و اضافه كرد: به كمیسیون دائمی در استان ها جهت تصویب طرح های مشاركتی تفویض اختیار شده است.
دكتر نجفی افزود: بزودی صندوق های مالی تأسیس می گردد و باید واحدهای دانشگاهی در این صندوق مشاركت داشته باشند.
مدیركل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح كرد: تمامی ظرفیت های مالی در واحدهای دانشگاهی باید به كار گرفته شوند و كارگاه های آشنایی با فرآیندهای دانش بنیان برای رؤسا، معاونان و مدیران واحدها برگزار گردد.
وی با اشاره به اینكه مدیران مالی جهت تفكیك درآمدهای پژوهشی باید توجیه شوند، اظهار داشت: تولید نمایشگاه دائمی فن بازار و مشاركت جدی واحدها در نمایشگاه از لزوم هاست.



1397/10/12
15:51:04
5.0 / 5
4501
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
NeoPedia