NeoPedia
یك پژوهشگر نمونه كشوری تاكید كرد

پژوهشگران گرفتار نوعی سردرگمی شده اند، لزوم تدوین سند بالادستی پژوهش در كشور

پژوهشگران گرفتار نوعی سردرگمی شده اند، لزوم تدوین سند بالادستی پژوهش در كشور

نئوپدیا: یك پژوهشگر نمونه بر لزوم تدوین سند بالادستی پژوهش در كشور اصرار كرد و اظهار داشت: در این صورت پژوهشگران ما گرفتار سردرگمی نخواهند شد و هدف غایی عرصه پژوهش مشخص خواهد شد.


دكتر آرش شاهین عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با ایسنا، با تاكید بر اینكه انتخاب او بعنوان پژوهشگر نمونه كشوری حاصل ۲۰ سال فعالیت پژوهشی در دانشگاه بوده كه این فعالیت ها در چارچوب های مختلف كتاب، طرح، مقاله و غیره صورت گرفته است، اظهار نمود: فعالیت شاخص من در حوزه مدیریت كیفیت، مدیریت نوآوری، مدیریت نگهداری تعمیرات و مدیریت زنجیره تامین خصوصاً در حوزه مدیریت كیفیت بوده است كه در این زمینه نظریه پردازی كرده و الگوهای را طراحی یا بازطراحی كرده و بر طبق آن مشكلات این حوزه رفع شده است.
ایشان سپس اشاره كرد: در اغلب فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی موفق به توسعه و پیاده سازی الگوهای سرآمدی در حوزه مدیریت شدم كه برمبنای آن خیلی از دغدغه ها و مشكلات برطرف شده است.
شاهین همین طور به مهمترین دغدغه های پژوهشگران امروز اشاره نمود و اظهار داشت: پژوهشگران گرفتار نوعی سردرگمی شده و همواره این دغدغه را دارند كه باید چه كاری را انجام داده و در چه مسیری قدم بگذارند، چونكه ادامه این راه و تصمیم گیری در آن به بودجه و توان مالی بستگی دارد و پژوهشگر با خود این دغدغه را دارد كه با پیمودن این مشكلات در نهایت چه حاصلی برای آنها عاید می شود؟ بنا بر این لازم است ما یك سند بالادستی تدوین نماییم كه نظیر سایر اسناد امروز مدام قابل تغییر نباشد كه اولویت های آن هر ساله تغییر یابد. بدین سبب لازم است در این سند یك هدف غایی تعیین نماییم كه شاخص پژوهشی كشور در عرصه های مختلف مشخص شود در این صورت پژوهشگران تكلیف خودرا دانسته و می توانند بر طبق آن برنامه ریزی كنند.
این پژوهشگر نمونه كشوری درانتها سفارش كرد: پژوهشگران جوان در انجام فعالیت های خود تمركز داشته باشند و برای رسیدن به نتیجه نهایی تلاش مستمر داشته باشند و این گونه نباشد طرحی را به صورت ایستگاهی و مقطعی انجام دهند.



1397/10/22
15:33:42
5.0 / 5
4458
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NeoPedia