NeoPedia
سرپرست وزارت بهداشت مطرح كرد

لزوم پژوهش درباره بیماری های غیرواگیر

لزوم پژوهش درباره بیماری های غیرواگیر

به گزارش نئوپدیا سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی اشاره كرد: بخش پژوهش كشور باید به فكر بیماری های غیر واگیر باشد و ضمن آینده پژوهی در این زمینه، نباید بگذاریم كه در آینده با مشكل بیماری های نوظهور مواجه شویم.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، سرپرست وزارت بهداشت در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی كه امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سورنا ستاری برگزار شد، ضمن تاكید بر لزوم پژوهش در بخش بیماری های غیر واگیر و آینده پژوهی در این زمینه اهمیت مولفه های اجتماعی تاثیر گذار بر سلامت را تصریح كرد و اظهار داشت: در این عرصه باید دانشگاه های غیر علوم پزشكی با ما همراه شوند.
سعید نمكی با بیان این كه در ادبیات توسعه، انسان ابزار توسعه نیست بلكه غایی توسعه است، بر نقش نیروی انسانی در توسعه اصرار كرد و اظهار داشت: در سازمان برنامه و بودجه، بعنوان كهنه سرباز نظام سلامت به خود می بالیدم كه با وجود خرده اعتبارات دستاوردهای بزرگی در این عرصه داشته ایم.

وی همچون دستاوردهای عرصه سلامت پس از انقلاب اسلامی را بی نیازی از رشته های تخصصی در دنیا دانست و یاد آور شد: در این عرصه راه های نرفته زیادی داریم همچون آنكه امروز گرفتار بیماری های غیر واگیر همچون سرطان،، مرگ بر اثر تصادفات جاده ای یا بهداشت روانی پریشان هستیم كه مشاركت غیر بخشی عظیمی را می طلبد.

نمكی همین طور بر ضرورت پرداختن به قشر سالمند در جامعه اصرار كرد و اظهار داشت: سالمند ما سالمند افسرده است چونكه وقتی جوان بود زیر ساخت برای اشتغال ایشان فراهم نبوده و الان باز این سالمند یك سالمند پرهزینه است كه باید برای این قشر یك مدل ملی تدوین شود.

وی همین طور با اشاره به این كه بعنوان یك كشور در حال توسعه، از قشر مردان باز بعنوان گروه لطمه پذیر غافل مانده ایم اشاره كرد: بویژه پژوهش های میدانی را باید در مدرسه نهادینه نماییم.

سرپرست وزارت بهداشت درانتها ضمن تاكید بر لزوم ورود بخش خصوصی در عرصه سلامت اهمیت مولفه های اجتماعی تاثیر گذار در سلامت را تصریح كرد و اظهار داشت: در این خصوص دانشگاه های غیر علوم پزشكی باید با ما همراه شوند و باز باید در عرصه تحقیقات از مرزهای كشور باز فراتر رویم.




1397/10/25
15:12:55
5.0 / 5
4381
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
NeoPedia