رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در دانشكده آمار و ریاضی اعلام كرد
رشد انتشار مقاله های بین المللی
به گزارش نئوپدیا رئیس دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد: میزان انتشار مقاله های خارجی در دانشکده آمار، ریاضی و کامپیوتر، حدود 30 تا 35 درصد رشد داشته است.
به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دکتر سلیمی؛ رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، در ادامه حضور سالانه خود در دانشکده ها برای دیدار، تبادل نظر و گفت و گو با اعضای هیئت علمی با حضور در دانشکده آمار، ریاضی و کامپیوتر با استادان این دانشکده به دو صورت حضوری و مجازی دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر سلیمی هدف از برگزاری چنین نشست هایی را ارزیابی عملکردها و برطرف نمودن نقصها باقی مانده خواند و اظهار نمود: حدود هفت سال قبل، مکانی به نام دانشکده آمار، ریاضی و کامپیوتر نداشتیم و رئیس دانشکده اقتصاد همزمان سرپرست دانشکده ریاضی هم بود. فقط ۱۱ عضو هیئت علمی در یک گروه آموزشی مشغول به کار بودند. اما در سالهای اخیر، دانشکده شکل گرفته و هویت مستقلی پیدا کرده است.
وی افزود: حدود ۵۷ درصد از اعضای هیئت علمی این دانشکده در سالهای اخیر جذب شده اند و نسبت استاد به دانشجو، یک به ۲۲ شده است که طبق استانداردهای آموزشی، پیشرفت رو به جلو را نشان میدهد.
به گفته وی، میزان انتشار مقاله های خارجی در این دانشکده حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته است که دراین زمینه هم پیشرفت دانشکده محرز است.
رئیس دانشگاه اشاره کرد: در زمینه کرسی های نظریه پردازی می توان به مباحثی از قبیل «کاربرد علوم ریاضی در علوم انسانی و اجتماعی» و... اشاره نمود که در این دانشکده می توان بیشتر به آن پرداخت. در همین زمینه، تولید کتاب های مرجع هم باید مدنظر اعضای هیئت علمی دانشکده باشد.
وی انجام طرح های پژوهشی برون دانشگاهی و همین طور راه اندازی شرکت های دانش بنیان و حضور در مراکز رشد را عامل مهمی عنوان نمود که باید تلاش بیشتری برای آنها صورت گیرد.
در ادامهی این جلسه، استادان این دانشکده به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در رابطه با رشته و دانشکده خود پرداختند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی؛ در سایه دانشکده اقتصاد بودن زمانی که این دانشکده هنوز مستقل نبود، سختی تدریس در رشته های آمار، ریاضی و کامپیوتر به صورت آنلاین و غیرحضوری، بازبینی در نحوهی ارزشیابی استادان در روزهای شیوع ویروس کرونا و آموزش آنلاین، دشوار بودن برگزاری کرسی های نظریه پردازی در رشته های ریاضی، آمار و کامپیوتر، غیرقابل قیاس بودن رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی و به تبع آن لزوم اتخاذ ارزشیابی متفاوت نسبت به این دو رشته، راه اندازی نهضت پرداختن به مباحث میان رشته ای، دشواری و روند طولانی صدور مجوز برای برگزاری سمینارهای بین المللی مخصوصاً در فضای مجازی، پروژه محور بودن رشته های این دانشکده، پیشنهاد تاسیس دانشکدهی مطالعات حرفه ای برای انجام کارهای بین رشته ای و حرفه ای، راه اندازی موفق مقطع دکتری ریاضیات مالی و لزوم افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی در مرکز آموزش های تخصصی آزاد و مهارت افزایی دانشگاه و لحاظ امتیاز تدریس در این مرکز و دوره ها برای ارتقا و ترفیع استادان همچون مباحث مطرح شده توسط استادان این دانشکده بودند.
منبع: neopedia.ir
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب