NeoPedia
با انعقاد تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و وزارت علوم؛

رساله های فناورانه حوزه آب، خشكسالی، فرسایش و محیط زیست حمایت می شوند

رساله های فناورانه حوزه آب، خشكسالی، فرسایش و محیط زیست حمایت می شوند

به گزارش نئوپدیا در جهت انعقاد تفاهم نامه ای میان ستاد توسعه فناوری های آب، خشكسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رساله های كارشناسی ارشد و رساله های فناورانه دكتری تخصصی كه ماحصل آنها تولید محصول مورد نیاز كشور است حمایت می شود.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، رساله های كارشناسی ارشد و رساله های فناورانه دكتری تخصصی از هفتم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری فرصت ثبت نام دارند و نتایج داوری در تاریخ ۲۵ اسفند ماه جاری اعلام می شود.
این رساله ها و رساله ها در ۳۲ محور و مبحث در حوزه آب، خشكسالی، فرسایش و محیط زیست قابل عرضه هستند كه طرح های فناوری استحصال آب از رطوبت هوا، فناوری تولید و استخراج نمك های صنعتی از منابع شورابه ای در سطح كشور و تولید آب ارزان قیمت جهت كشاورزی گیاهان هالوفیت، توسعه سیستم فناوری بازیافت آب اسپری درایر در كارخانجات كاشی و سرامیك و مدلهای فناورانه اجرایی برای كاهش تبخیر از سطح آب های استخرهای كشاورزی و دریاچه های سدها همچون این محورها است.
طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت و تبادل داده های پایه تغییر اقلیم و خشكسالی كشور بر بستر WEB، روش های تبدیل تهدید ریزگردها (ماسه بادی) به فرصت های اقتصادی و شغلی در مناطق تحت پوشش، توسعه عملیات شورورزی و راهبری فناوری های دانش بنیان به منظور كنترل و تثبیت گرد و غبار و مدل توسعه ای استفاده از ظرفیت های آب و خاك حوزه های آبخیز كوچك كوهستانی، كاهش تبخیر و هدررفت آب از دیگر محورهایی است كه می توان در مورد آنها رساله و رساله عرضه كرد.
مدارك موردنیازبرای ثبت نامه رساله ها و رساله ها كاربرگ ثبت نام تكمیل شده، كاربرگ تعهد تكمیل شده و تصویر برگه تصویب پیشنهادیه رساله / رساله با امضای استاد راهنما و معاون پژوهشی (تحصیلات تكمیلی) دانشكده یا رئیس مؤسسه ذی ربط است.
در شرایط پذیرش این رساله ها و رساله ها آمده است كه باید از هیچ منبع دیگری به جز منابع دانشكده / دانشگاه ذیربط حمایت نشده باشند و درحال شروع كه در زمینه اولویت های فناوری ستاد، پیشنهادیه مصوب دارند (بیش از شش ماه از تاریخ تصویب آن گذشته نباشد) و زمان دفاع رساله / رساله حداكثر تا بهمن سال آینده باشد.
همینطور مبحث رساله / رساله باید منطبق با موضوعات مورد حمایت در سامانه بوده و خروجی آنها حتماً منتج به عرضه كالا، نرم افزار یا خدمت فناورانه مشخص شود.
باید توجه داشت كه رساله / رساله هایی در اولویت حمایت قرار می گیرند كه در موعد مقرر ارسال و در كارگروه مشترك داوری مصوب شوند. این درحالی است كه در صورت تعدد پیشنهادها در كارگروه مشترك داوری در هر یك از موضوعات مورد نظر، حداكثر تا ۵ مورد، بررسی و داوری شده و حداكثر ۳ درخواست مورد تأیید، حمایت می شوند.
به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاقه مندان می توانند كاربرگ پشتیبانی از رساله و رساله را از سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی http: //omrani.msrt.ir/fa/page/1121 دریافت كرده و بعد از تكمیل آنرا به آدرس مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال نمایند.



1397/11/15
22:24:42
5.0 / 5
4389
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
NeoPedia