NeoPedia

چاپ رنگی با كیفیت بر روی فلزات با فناوری لیزری

چاپ رنگی با كیفیت بر روی فلزات با فناوری لیزری

به گزارش نئوپدیا چاپ رنگی بر روی فلزات با كیفیت بالا كار ساده ای نیست. اما محققان روس با استفاده از یك فناوری لیزری جدید روشی منحصر به فرد برای این كار ابداع نموده اند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از نیواطلس، روش مورد اشاره كه در دانشگاه ITMO سنت پترزبورگ ابداع شده چاپ رنگی چندلایه را بر روی فلزات مختلف ممكن می كند. جهت استفاده از این روش ابتدا باید هر بخش از فلز با عنایت به رنگی كه مقرر است بر روی آن چاپ شود به میزان خاصی گرم و سپس چاپ رنگ صورت گیرد.
استفاده از این روش چندان وقت گیر نبوده و از آن می توان برای چاپ رنگی در ابعاد كوچك و بزرگ و كاملا متفاوت بهره گرفت. در مرحله نخست از روشی موسوم به اكسیداسیون لیزر استفاده می شود تا از لیزر برای تولید یك لایه اكسید نازك در سطحی گسترده از فلز بهره گرفته شود. این لایه در ادامه با استفاده از نور لیزر رنگ خاصی پیدا می كند.
در مرحله دوم از برخی نانوذرات برای تثبیت رنگ و در مرحله سوم از تابش ملایم نور محیطی برای توزیع نانوذرات و نهایی كردن فرایند بهره گرفته می شود. محققان روس الان در كوشش برای تجاری سازی این فرایند چاپ سه بعدی با همكاری برخی شركت های ثالث هستند.

1397/12/04
14:42:53
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , كیفیت
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
NeoPedia