NeoPedia
در یك شركت دانش بنیان محقق شد؛

ساخت دستگاه اینتوبه بیمار مبتنی بر وای فای

ساخت دستگاه اینتوبه بیمار مبتنی بر وای فای

پژوهشگران در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید ویدئولارنگوسکوپ های بدون کابل و مانیتور شدند که در 15 ثانیه می تواند یک بیمار را اینتوبه کند.



دکتر محمدرضا خواجوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: متخصصان بیهوشی و اپراتورهای آی سی یو در اتاق عمل برای دیدن حنجره و گذاشتن لوله داخل نای بیمار نیاز به دستگاهی دارند که بواسطه آن تصویر درستی را برای بکارگیری درست لوله های تنفس مصنوعی داشته باشند.
وی با اعلان اینکه حالا دستگاهی که نمونه های خارجی آن در بیمارستان ها برای این منظور به کار گرفته می شود با بهره گیری از مانیتور است، اظهار داشت: دستگاه های موجود به طور معمول دستگاه هایی هستند که معمولی بوده و نیاز به دید مستقیم پزشک دارد در این راستا موفق شدیم دستگاه ویدیولارنگوسکوپی را بسازیم که معایب نمونه های خارجی را می پوشاند، نیاز به برق ندارد و با اپلیکیشن ایرانی که برای آن طراحی کردیم با بهره گیری از وای فای بتواند تصاویری از نای بیمار را در اختیار اپراتور قرار دهد.
وی اضافه کرد: این دستگاهی که طراحی کردیم دوربین قوی با نور زیادتری دارد و تصاویر را به کمک وای فای به موبایل اپراتور منتقل می کند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده ویدیولارنگوسکوپ های جدید اظهار داشت: این دستگاه دارای تیغه منحصر به فردی است که مجهز به دوربین و نور بوده و نمای خوبی از حلق و حنجره بیمار به متخصص بیهوشی و یا اپراتور می دهد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تصاویر این ویدیولارنگوسکوپ بوسیله وای فای و نرم افزار به موبایل منتقل می شود و می توان بوسیله اپلیکیشنی که برمبنای آن طراحی کردیم، در عرض ۱۵ ثانیه بیمار را این توبه کرد. این وسیله همین طور قابلیت تهیه و ثبت فیلم و عکس جهت کار آموزش و درمان را دارد.
این متخصص بیهوشی افزود: ایرادات نمونه های خارجی در این دستگاه تولید داخل رفع شده و با قیمت پایین تری به بازار عرضه شده است.
خواجوی افزود: در ساخت این دستگاه کوشیدیم از تجهیزات ایرانی استفاده نمائیم بطوریکه ۷۵ درصد آن ایرانی و مابقی تجهیزات وارداتی بوده اما با این وجود یک پنجم نمونه خارجی قیمت دارد.
استاد بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلان اینکه آمریکا، آلمان و کانادا سازنده این ویدیولارنگوسکوپ ها هستند، اظهار داشت: واردات این محصول به کشور ارزبری زیادی دارد ضمن این که معایبی هم دارند؛ قیمت این نمونه های خارجی برابر با ۱۰-۱۲ هزار دلار است. ما با ساخت این دستگاه توانستیم به جمع تولید کنندگان ویدیولارنگوسکوپ ها بپیوندیم.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان اشاره کرد: حالا این دستگاه با مجوزها و استانداردهای بین المللی، تاییدیه انجمن بیهوشی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت تولید شده و اختراع آن به ثبت رسیده است. همین طور ایزوی بین المللی دستگاه نیز گرفتن شده است.
وی درباب استفاده برخی بیمارستانها از این محصول ایرانی اظهار داشت: تا حالا ۲۰ بیمارستان تهران توانسته اند این دستگاه را از شرکت ما تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند. درصدد هستیم که در آینده دستگاه های اندوسکوپی، کولونوسکوپی و … را به تولید برسانیم.
خواجوی اشاره کرد: این دستگاه در وضعیت فعلی مواجهه با کرونا ویروس در افزایش سرعت عمل این توبه کردن بیماران نقش قابل توجهی خواهد داشت.

1400/05/29
14:19:33
5.0 / 5
1057
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , بین المللی , تولید
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
NeoPedia