NeoPedia
با هدف تامین برق معادن؛

شیلی جزیره خورشیدی شناور ساخت

شیلی جزیره خورشیدی شناور ساخت

به گزارش نئوپدیا جزیره ای از پنل های خورشیدی در شیلی ساخته شده كه به صورت آزمایشی روی یك دریاچه شناور شده اند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از پرس اسوسیشن، یك جزیره شناور از پنل های خورشیدی در شیلی ساخته و آزمایش شده است. هدف از این آزمایش تولید انرژی پاك و كاهش تبخیر سطح آب در عملیات استخراج از معادن است. این در شرایطی است كه دولت شیلی تلاش دارد به یكی از پیشروان استفاده از انرژی های تجدید پذیر در آمریكای جنوبی و جهان تبدیل گردد.

شركت های Anglo American و LosBroncesجزیره خورشیدی آزمایشی Las Tortolas را ساخته اند. «بلادو پروكوریكا» وزیر معادن این كشور جزیره خورشیدی با مساحت ۱۲۰۰ فوت مكعب را افتتاح كرده است. به قول مقامات اگر آزمایش جزیره موفقیت آمیز باشد، این جزیره كه با بودجه ۱۹۰ هزار پوند ساخته شده، به ۴۰ هكتار توسعه پیدا می كند.

در این طرح پنل های خورشیدی روی یك دریاچه شناور می شوند كه حاوی پسماند فرایند استخراج در معدن است. پیش بینی می شود سایه ای كه این پنل ها ایجاد می كنند دمای آب را بكاهد و میزان تبخیر را تا حدود ۸۰ درصد كمتر كند.
این بدان معناست كه مقدار بیشتری از آب دریاچه برای عملیات های استخراج قابل استفاده می باشد و از جانب دیگر نیاز معدن به پمپاژ آب از منابع كوهستانی هم كاسته می شود.
«پاتریسیو چاكانا» نایب رییس عملیات شركتLos Bronces در این باره می گوید: با كمك این سیستم می توان مصرف آب تازه را كنترل كرد و تا ۲۰۳۰ میلادی مصرف آب را ۵۰ درصد كم كرد از جانب دیگر انتشار گازهای گلخانه ای هم كمتر می شود.

به هرحال با موفقیت آمیز بودن این آزمایش، احتمالاً پروژه جزیره خورشیدی را می توان گسترش داد و نمونه های دیگری را در دریاچه های مشابه هم به كار گرفت. به قول كارشناسان حدود ۸۰۰ دریاچه مشابه این نمونه در شیلی وجود دارد.

1397/12/26
15:15:24
5.0 / 5
4772
تگهای خبر: تولید
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
NeoPedia