NeoPedia
معاون پژوهشی وزارت علوم خبر داد

معوقه ۴۰ درصدی بودجه پژوهشی سال ۹۷ وزارت علوم، پژوهش مظلوم ترین بخش دانشگاه ها

معوقه ۴۰ درصدی بودجه پژوهشی سال ۹۷ وزارت علوم، پژوهش مظلوم ترین بخش دانشگاه ها

نئوپدیا: معاون پژوهشی وزارت علوم با تاكید بر این كه بودجه پژوهشی ستاد این وزارت خانه برای سال ۹۷ تنها ۶۰ تخصیص یافته است، اظهار داشت: امیدواریم تخصیص این بودجه برای دانشگاه ها و مراكز پژوهشی به ۹۰ درصد برسد.


مسعود برومند در گفتگو با ایسنا، با بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم در سال ۹۷ پرداخت و اظهار نمود: به اعتقاد من پژوهش مظلوم ترین بخش دانشگاه ها است چون كه خیلی از مطالب و موضوعات در دانشگاه ها بلافاصله پس از مطرح شدن بر روی میز مسئول و رئیس دانشگاه قرار می گیرد تا در آن خصوص سیاستی را اتخاذ نموده و اگر مشكلی هست آنرا رفع كنند، اما حوزه پژوهش این طور نیست و می توان بخش پژوهش را مظلوم ترین بخش دانشگاهی در ایران یاد كرد.
وی افزود: البته این را هم باید عنوان نمود كه در دانشگاه ها و مراكز پژوهشی به علت اتفاقاتی كه در اواخر سال قبل و اوایل سال جاری افتاد تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار صورت نگرفت اما تمهیداتی كه سازمان برنامه و بودجه اندیشیده است مقرر است معوقه بودجه ۹۸ بزودی به دانشگاه ها و مراكز پژوهشی پرداخت گردد.
معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح كرد: میزان بودجه معوق سال ۹۷ بخش پژوهش دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراكز علم و فناوری متفاوت می باشد مثلاً در ستاد وزارت علوم این تخصیص در حوزه پژوهش و فناوری به ۶۰ درصد می رسد اما در دانشگاه ها این عدد بالاتر است و باید حداقل تخصیص بودجه پژوهشی مراكز به ۹۰ درصد برسد.
دكتر برومند تصریح كرد: نسبت به پرداخت معوقه بودجه ۹۷ پژوهشی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی خوش بین هستم چون كه معتقد هستیم همواره باید امید داشته باشیم و با امیدواری برنامه ها را اجرا نماییم و باید اعتقاد داشته باشیم همه مسؤولان زحمت خویش را می كشند اما باید هماهنگی های لازم بین مسئولان وجود داشته باشد.



1398/02/07
16:07:43
5.0 / 5
4432
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , دانشگاه , فناوری
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
NeoPedia