NeoPedia
در كنگره دانش اعتیاد بررسی می شود؛

بهره مندی از فناوری شناختی در درمان اعتیاد

بهره مندی از فناوری شناختی در درمان اعتیاد

به گزارش نئوپدیا، با برگزاری کنگره دانش اعتیاد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، زمینه ها جهت استفاده از دانش و فناوری های شناختی در کاهش صدمه ها و درمان بیماری اعتیاد فراهم می شود.



به گزارش نئوپدیا به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با پررنگ تر شدن روز افزون نقش دانش و فناوری های همگرا در ریشه شناسی، درمان و پیشگیری بیماری ها و صدمه های دارای منشأ روانی و مغزی، توجه متخصصان سلامت به نقش آفرینی علوم و فناوری های شناختی و مغز در درمان اعتیاد مورد توجه قرار گرفته است؛ از همین رو با هدف تبادل تجربیات، یافته های پژوهشی و دستاوردهای متخصصان علوم شناختی، روان شناسی و سایر گروههای نقش آفرین حوزه سلامت، هرساله کنگره بین المللی دانش اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات و یافته های علمی و در جهت تقویت و افزایش همکاریهای بین رشته ای با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار می گردد.
هفدهمین دوره این کنگره با عنایت به استقبال چشم گیر فعالان زیست بوم فناوری های شناختی و حوزه سلامت، شهریورماه سالجاری در قامت بزرگ ترین رویداد تخصصی پیوند میان دانش و فناوری شناختی با بیماری اعتیار در تهران برگزار می گردد.
شعار هفدهمین دوره کنگره دانش اعتیاد «در جست وجوی راهکارهای نوین برای مشکلی کهن» انتخاب شده است و هدف اصلی آن هم افزایی میان متخصصان، پژوهشگران، فناوران و سیاستگذاران این عرصه است تا ضمن بیان آخرین دستاوردها و تجریبات، زمینه برای همکاریهای بعدی و دست یافتن به نتایج مطلوب و ملموس در این عرصه فراهم گردد.
در دوره هفدهم این کنگره، برگزاری نشست های بیان تجربیات، پانل های تخصصی، جلسات سیاست گذاری و سخنرانی های کلیدی با حضور متخصصان و صاحب نظران این حوزه پیشبینی شده است تا با شناخت و قدردانی از مقالات و یافته های برتر، گامی در راه استفاده از دانش و فناوری در حل معضل اعتیاد برداشته شود.
در این دوره از کنگره دانش اعتیاد علاوه بر ستاد توسعه فناوری های شناختی معاونت علمی، دستگاههای سیاستگذار، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و بخش پزشکی مشارکت دارند.
در این کنگره محورهای مختلفی همچون همه گیری شناسی اعتیاد، جنبه های بیولوژیک، جنبه های روانی اجتماعی سبب شناسی، درمان، کاهش صدمه و سیاستگذاری در اعتیاد مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. همینطور به محورهایی چون اعتیاد و گروههای خاص، هم بودی ها و ملاحظات پزشکی اعتیاد، پیش گیری از اعتیاد و بیان تجربه ها به صورت موردی پرداخته خواهد شد.



منبع:

1403/03/17
11:35:00
5.0 / 5
232
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NeoPedia