NeoPedia
رئیس دانشگاه تهران تاكید كرد

ضرورت تولید تغییر در آئین نامه های دانشگاهی، بودجه پائین پژوهش و نیاز به اقدام دولت

ضرورت تولید تغییر در آئین نامه های دانشگاهی، بودجه پائین پژوهش و نیاز به اقدام دولت

نئوپدیا: رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: هم اكنون در آیین نامه های دانشگاهی آموزش بیشتر از پژوهش موردتوجه است ازاین رو دانشگاه ها به جهت اینكه دانشجویان به سمت پژوهش تشویق شوند و ارتباط مؤثری با صنعت داشته باشند می بایست در آیین نامه های خود تغییر تولید كنند.


محمود نیلی احمدآبادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت پژوهش در دانشگاه ها اظهار داشت: تلاش كردیم در حوزه های كلان كشور مانند اقتصاد و محیط زیست، خوشه های همكاری بین چند دانشگاه بوجود آورده تا از این طریق به موضوعات اصلی كشور پرداخته شود. فكر می كنم این خوشه ها را باید گسترده تر كرد تا متخصصین یك حوزه در دانشگاه های مختلف كنار هم بنشینند و تبادل تجربه و اطلاعات كنند.
نیلی با اشاره به ضرورت ارتباط مؤثر دانشگاه های داخلی اظهار داشت: همكاری بین دانشگاهی هم اكنون بیشتر در قالب كنفرانس هاست و در حوزه های پژوهشی كمتر باهم كار می نماییم درصورتی كه این امر باید جدی گرفته شود.

وی افزود: همان گونه كه تبادل دانشجو، استاد و برگزاری دوره های مشترك با دانشگاه های خارجی داریم؛ در دانشگاه های داخلی هم این اتفاق باید بیفتد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار نمود: باآنكه كل بودجه پژوهشی كشور پایین است و دولت باید در این زمینه اقدام نماید اما در مبحث ارتباط صنعت و دانشگاه هرچه ظرفیت های قانونی ارتباطات صنعت و دانشگاه را بیشتر نماییم امكان همكاری مشترك این دو حوزه بیشتر می گردد.

وی اضافه كرد: یك سری اقدامات دیگر هم از جانب دانشگاه باید اتفاق بیفتد؛ دانشگاه هم اكنون به آموزش بیشتر از پژوهش توجه می كند و آیین نامه ها افراد را به سمت آموزش سوق می دهد؛ ما در دانشگاه تهران تلاش كرده ایم آیین نامه هایمان را به گونه ای تغییر دهیم كه دانشجویان بیشتر به فعالیت های پژوهشی تشویق شوند.

نیلی خاطرنشان كرد: ازاین رو كاری كه هر دانشگاه می تواند انجام دهد تغییر آیین نامه ها در جهت رابطه بیشتر دانشجویان با صنعت و محور قرار گرفتن پژوهش در دانشگاه ها است.

رئیس دانشگاه تهران در انتها با اشاره به دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار نمود: دانشگاه بین المللی قزوین جزو دانشگاه های خوب ایران است و فارغ التحصیلانی كه از این دانشگاه برای تحصیلات تكمیلی به دانشگاه تهران می آیند دانشجویانی هستند كه به لحاظ علمی حائز رتبه های خوبی هستند، ضمن اینكه این دانشگاه در آموزش زبان فارسی جزو مراكز باسابقه به حساب می آید.




1397/07/25
17:31:33
5.0 / 5
4594
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , پژوهشی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
NeoPedia