NeoPedia
در دانشگاه صنعتی امیركبیر؛

امكان تست ادوات ریل راه آهن در كشور فراهم گردید، پیشگیری از خروج ارز

امكان تست ادوات ریل راه آهن در كشور فراهم گردید، پیشگیری از خروج ارز

به گزارش نئوپدیا محققان دانشكده مهندسی عمران دانشگاه امیركبیر با طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاه ادوات ریل راه آهن موفق به انجام تست های این ادوات كه تا قبل از آن در آلمان اجرایی می شد، در داخل كشور شدند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر سیامك ایپكچی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر و سرپرست آزمایشگاه سازه به عنوان مدیر پروژه تستهای ادوات ریل راه آهن با اشاره به مطالعات این دانشگاه در زمینه رفتار ادوات روسازی ریلی اظهار داشت: این مطالعات در آزمایشگاه سازه دانشگاه صنعتی امیركبیر با ظرفیت ۳۰ تن در دستور كار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینكه انجام این نوع آزمایش ها برای نخستین بار است كه در داخل كشور انجام می شود، خاطرنشان كرد: آزمایش های در رابطه با ادوات روسازی خطوط ریلی تا پیش از آن در آزمایشگاهی در شهر مونیخ كشور آلمان اجرایی می شد كه با راه اندازی آزمایشگاه تست روسازی ادوات ریلی در دانشگاه صنعتی امیركبیر، این تست ها در داخل كشور اجرایی می شود.
ایپكچی با تاكید بر اینكه ادوات روسازی ریلی خطوط راه آهن به عنوان یكی از پركاربردترین سیستم های حمل و نقل كشوری، اظهار نمود: تست این نوع ادوات بسیار حائز اهمیت می باشد تا بتوانیم نسبت به عملكرد صحیح آنها اطمینان حاصل نماییم و مطمئن باشیم كه این ادوات ظرفیت های لازم را دارند.
ایپكچی با اشاره به اینكه این تست ها تا پیش از این با هزینه های چند هزار یورویی در خارج از كشور انجام می شد، افزود: با همكاری محققان دانشگاه صنعتی امیركبیر و همكاری بخش خصوصی و دولتی در صنعت راه آهن كشور موفق به بومی سازی این آزمایشگاه در داخل كشور شدیم و توانستیم امكان انجام تست های در رابطه با این ادوات را در كشور فراهم نماییم.
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر با تاكید بر اینكه با راه اندازی این آزمایشگاه، كلیه تست های ادوات روسازی ریل راه آهن در آزمایشگاه سازه این دانشگاه اجرایی می شود، اظهار داشت: این دسته از آزمایش ها بر طبق استاندارد BS EN ۱۳۱۴۶ شامل ۹ آزمایش می شود كه تست هایی چون آزمایش های خستگی، مقاومت محوری و شرایط محیطی سخت همچون آن است.
به گفته وی در این آزمایشگاه، تست هایی چون اندازه گیری مقاومت الكتریكی، مقاومت محوری، پیچشی، ضربه و تست خستگی انجام می شود.
ایپكچی با تاكید بر اینكه نتایج به دست آمده از این تست ها می تواند به عنوان مرجعی برای صحت عملكرد ادوات روسازی ریلی در كشور محسوب شود اظهار نمود: بر این اساس مجموعه های صنعتی می توانند با اطمینان زیاد به این آزمایش ها اتكا كنند.
این محقق دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به اینكه با راه اندازی این آزمایشگاه دیگر نیازی به انجام تست های ادوات روسازی ریلی در كشورهای دیگر نیست، افزود: بعضی از تجهیزات این آزمایشگاه چون دستگاه تست شرایط محیطی سخت و تست مقاومت الكتریكی ریلی از جانب محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.


منبع:

1398/03/12
16:05:02
5.0 / 5
4695
تگهای خبر: استاندارد , دانشگاه , صنعت
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
NeoPedia