NeoPedia

انتشار كتاب پژوهشگران ایرانی توسط انتشارات بین المللی اشپرینگر

به گزارش نئوپدیا كتاب مكانیك محیط های پیوسته محاسباتی ساختارهای نانومقیاس نوشته شده توسط پژوهشگران ایرانی در انتشارات اشپرینگر در سال ۲۰۱۹ منتشر گردید.

به گزارش نئوپدیا به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، كتاب «مكانیك محیط های پیوسته محاسباتی ساختارهای نانومقیاس توسط اسماعیل قوانلو عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی مكانیك دانشگاه شیراز، هاشم رفیعی تبار عضو هیئت علمی گروه مهندسی، فیزیك پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، سید احمد فاضل زاده حقیقی عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی مكانیك دانشگاه شیراز، نگارش شده است.
این كتاب توسط انتشارات بین المللی اشپرینگر در سال ۲۰۱۹ منتشر گردید. انتشارات اشپرینگر یكی از بزرگ ترین ناشران بین المللی است كه بیشتر از ۱۷۰ سال در زمینه انتشار كتاب های دانشگاهی ومجلات علمی-پژوهشی سابقه دارد.
در این كتاب كه حاصل سال ها تجربه علمی و تحقیقاتی مؤلفان در حوزه مدل سازی رفتار مكانیكی ساختارهای نانومقیاس است، برای نخستین بار نظریه الاستیسیته غیرموضعی به صورت جامع، شفاف و نظام مند تشریح و كاربردهای این نظریه جهت مدل سازی ساختارهای نانومقیاس شرح داده شده است. كاربردهای متنوع نظریه مذكور جهت انواع نانوساختارها شامل فولرن ها، نانولوله های كربنی، صفحات گرافن، نانوذرات، نانوسیم ها و همینطور ساختارهای نانومقیاس بیولوژیكی نظر طیف وسیعی از محققین را به مطالب عرضه شده جلب خواهد نمود. بعلاوه در یك فصل به صورت مبسوط به چالش های موجود، مسائل باز و چشم انداز آینده این نظریه پرداخته شده است.
این كتاب در ۱۲ فصل و ۲۸۱ صفحه تنظیم شده است. ساختار و محتوای كتاب به نحوی است كه جهت استفاده طیف وسیعی از دانشجویان تحصیلات تكمیلی، محققان و دانشمندان در زمینه های گسترده ای از رشته ها شامل ‏فناوری نانو، فیزیك محاسباتی و مهندسی مكانیك مناسب می باشد.
تهیه و تألیف كتاب در یك انتشارات معتبر بین المللی فرصتی مناسب جهت نشان دادن ظرفیت های علمی و توانمندی بالای پژوهشگران ایرانی است و حمایت قوی و جدی از این گونه فعالیت های پژوهشی پرارزش می تواند باعث اعتلای جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان و گامی مناسب در جهت دستیابی به مرجعیت علمی باشد.

1398/03/13
15:34:17
5.0 / 5
5128
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(2)