NeoPedia

به روزرسانی ابزار اكتشافی ماه توسط آژانس فضایی اروپا

به روزرسانی ابزار اكتشافی ماه توسط آژانس فضایی اروپا

به گزارش نئوپدیا فضانوردان آپولو ۱۱ از یك ابزار پیشرفته در مسافرت نیم قرن قبل خود به كره ماه برای جمع آوری نمونه های خاك و سنگ و بازگرداندن آنها به زمین استفاده كردند و حالا مقرر است این ابزار بازسازی شود.


به گزارش نئوپدیا به نقل از نیواطلس، شركت فرانسوی كامكس تحت نظارت آژانس فضایی اروپا برای به روزرسانی این دستگاه اكتشافی كره ماه تلاش می كند تا نسل جدید آن در مسافرت آتی فضانوردان به تنها قمر كره زمین مورد استفاده قرار بگیرد. هم اكنون این نمونه به روزشده در شرایط شبیه سازی شده و مشابه با كره ماه در حال بررسی و آزمایش است تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.
تكه سنگ هایی كه در مأموریت های مختلف فضاپیماهای اپولو از كره ماه به زمین منتقل شدند، دانش بشر در مورد كره ماه و منشأ شكل گیری منظومه شمسی را به میزان قابل توجهی ارتقا بخشیدند ولی جمع آوری آنها به هیچ وجه كار ساده ای نبود، به خصوص كه لباس فضانوردان پیش از هر چیز برای زنده نگهداشتن آنها طراحی شده بود و توان حركت و خم شدن افراد را به شدت محدود می كرد. بنابراین آنها با دشواری فراوان قادر به نمونه برداری شخصی از سطح ماه بودند. لباسی كه مقرر است فضانوردان مسافر كره ماه پس از نیم قرن به تن كنند كماكان بسیار محدودكننده است و بنابراین مقرر است ابزاری به روزشده به نام LESA برای نمونه برداری از سطح ماه تولید شود كه با موفقیت در عمق ده متری یك استخر مورد آزمایش قرار گرفته است. كامكس یك ابزار جانبی دیگر به نام NESTهم تولید كرده كه علاوه بر نمونه برداری برای انتقال فضانوردان مجروح شده در سطح ماه هم قابل استفاده می باشد. زمان تكمیل این دستگاه ها هنوز اعلام نشده است.

1398/04/29
18:38:35
5.0 / 5
4461
تگهای خبر: تولید , شركت
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
NeoPedia