NeoPedia

فراخوان صندوق علمی راه ابریشم منتشر گردید

فراخوان صندوق علمی راه ابریشم منتشر گردید

نئوپدیا: صندوق علمی مشترك راه ابریشم از فعالیت های پژوهشی مشترك میان محققان ایرانی و آكادمی علوم چین در چارچوب سه فعالیت پروژه ای حمایت می كند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین فراخوان صندوق علمی مشترك راه ابریشم توسط صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آكادمی علوم چین منتشر گردید.
این صندوق از فعالیت های پژوهشی مشترك میان محققان ایرانی و آكادمی علوم چین حمایت می كند. این حمایت ها در چارچوب سه فعالیت پروژه های تحقیق و توسعه مشترك، برگزاری كارگاه های مشترك و تبادل پژوهشگران در دوره های كوتاه مدت انجام می شود.
بر اساس این فراخوان حداكثر از ۶ پروژه تحقیقاتی مشترك در دو حوزه علمی مواد پیشرفته و علوم آب حمایت می شود. همین طور پژوهش های در رابطه با حوزه های فناوری نانو و انرژی های تجدیدپذیر كه به نحوی با مواد پیشرفته ارتباط دارند، می توانند پروپوزال خودرا در زمینه علمی مواد پیشرفته ارسال نمایند.
پژوهشگران ایرانی جهت شركت در این فراخوان از امروز ۵ مرداد ماه سال جاری تا ۸ شهریور ماه برای ثبت پروپوزال های مشترك خود در سامانه صندوق فرصت دارند. تمامی پروپوزال ها باید به صورت جداگانه و هم زمان باید توسط محقق چینی در سامانه آكادمی علوم چین و پژوهشگر ایرانی در سامانه صندوق ثبت گردد.
همچنین پژوهشگر ایرانی باید عضو هیأت علمی یكی از دانشگاه ها یا پژوهشگاه های كشور باشد و محقق چینی نیز در یكی از پژوهشگاه ها یا دانشگاه های زیرمجموعه‌ی آكادمی علوم چین اشتغال داشته باشد.
حداكثر حمایت برای پژوهشگران هر كشور ۱۶۸ میلیون تومان در سال است كه شامل خرید تجهیزات نمی گردد.
اما در بخش پشتیبانی از كارگاه های مشترك در این فراخوان نیز حداكثر از ۳ كارگاه مشترك در حوزه های فناوری نانو، انرژی های تجدیدپذیر، علوم شناختی، مواد پیشرفته، علوم آب و مهندسی پزشكی حمایت می شود. در صورت برگزاری كارگاه در ایران صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا سقف ۳۶ میلیون تومان از محققان ایرانی حمایت مالی می كند.


منبع:

1398/05/06
13:47:31
5.0 / 5
4656
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NeoPedia