NeoPedia
مدیرگروه آموزشی سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبر داد

اجرای ۲۰ طرح ملی و بین المللی در مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا

اجرای ۲۰ طرح ملی و بین المللی در مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا

نئوپدیا: مدیر گروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در بازدید اعضای برد تخصصی سلامت در حوادث و بلایای وزارت بهداشت از این دانشگاه از اجرای ۲۰ طرح ملی و بین المللی در  مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا اطلاع داد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا حمیدرضا خانكه امروز در بازدید اعضای برد تخصصی سلامت در حوادث و بلایای وزارت بهداشت از این دانشگاه با اشاره به اقدامات و برنامه های گروه آموزشی سلامت اظهار داشت: این چهارمین بازدید اعضای برد تخصصی سلامت در حوادث و بلایا از این مجموعه است و ما در هر چهار دوره توسط برد تخصصی تایید شده ایم.
ایشان در ادامه اضافه كرد: ۲۰ طرح ملی و بین المللی در مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا در حال انجام می باشد. نخستین مركز در كشور هستیم و امكان مشاركت علمی با سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه های معتبر داخل و خارج از كشور و همینطور استفاده از منابع مالی داخل و خارج از كشور را دارد.
مدیر گروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینكه مدیریت دانشگاه همواره از این مجموعه حمایت كرده، اظهار نمود: سه حوزه اصلی حوادث و بلایای طبیعی و كاهش خطر حوادث و بلایا در حوزه سلامت، حوادث ترافیكی و معلولیت ها و مصدومیت های ناشی از آن و تغییرات جوی و گرم شدن كره زمین و تاثیر آن بر سلامت مردم، بعنوان محور كار مركز است.
خانكه اضافه كرد: هم اكنون ۱۵ دانشجوی دكتری و سه دانشجوی فوق دكتری در این گروه در حال تحصیل هستند و ۹۰ درصد این دانشجویان پژوهانه(گرنت) دارند و در پروژه های مختلف مركز سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه مشغول فعالیت هستند. ۱۰ تن از دانشجویان دكترای این گروه، بعنوان مدرس ملی در حال برگزاری كارگاه های آموزش و تدریس هستند.
وی خاطرنشان كرد: با دانشگاه های لایپزیك، مونیخ و فقای كشور آلمان همكاری مشترك داریم. همینطور با دانشگاه گدانسك كشور لهستان و دانشگاه كارولینسكای سوئد همكاری داریم. همینطور با شهرداری تهران، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، سازمان اورژانس، معاونت پرستاری وزارت بهداشت، سازمان مدیریت بحران در حال همكاری و اجرای پروژه هستیم.
امیر مسعود عرب، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هم در این دیدار با اشاره به اقدامات و پروژه های مركز سلامت در حوادث اظهار داشت: زحمات دكتر خانكه در این گروه و مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا بر كسی پوشیده نیست. این مركز پروژه ها و قراردادهای ملی و بین المللی زیادی را در دست اقدام دارد.
وی خاطرنشان كرد: پیشرفت و توسعه دانشگاه در تمامی حوزه ها یكی از اهداف مدیریتی بنده است و با كمك همكاران دانشگاه به دنبال تحقق اهداف مان هستیم.
مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، الگویی برای سایر دانشگاه ها
علی محرابی عضو برد تخصصی سلامت در حوادث و بلایای وزارت بهداشت هم در این جلسه اظهار داشت: گروه و مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یك الگو برای سایر دانشگاه ها است. با دیدن توانمندی های این مجموعه احساس غرور می نماییم.
محرابی افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در رشته سلامت در حوادث و بلایا یك دانشگاه پیشتاز است. برای حفظ این پیشتازی باید در زمینه های تامین نیروی انسانی، مالی، سخت افزاری و نرم افزاری حمایت شود. این مجموعه برای دانشگاه و حتی كشور درآمد زاست. لازم است برای جذب دانشجوی خارجی مكانیزمی تعریف شود و پروژه های بین المللی بیشتری صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، وی در انتها خاطرنشان كرد: ادغام شماره های امدادی یكی از اقدامات درخور توجه مركز تحقیقات سلامت در حوادث دانشگاه است. تربیت فوق دكترا یكی دیگر از نقاط قوت این مجموعه است.




1397/06/29
14:45:02
0.0 / 5
4461
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
NeoPedia