NeoPedia
در نشست معاونان پژوهشی دستگاه های اجرایی كشور؛

برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری اعلام گردید

برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری اعلام گردید

نئوپدیا: نشست معاونان پژوهشی دستگاه های اجرایی كشور امروز (شنبه ۱۹ آبان ماه) با مبحث هماهنگی هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در محل وزارت علوم برگزار گردید.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، در ابتدای این نشست دكتر مسعود برومند با اشاره به اینكه هفته پژوهش در سال قبل منوط به برگزاری نمایشگاه فناوری بود و همه چیز ذیل این نمایشگاه تعریف می شد در مورد هدف از اجرای برنامه ها امسال اظهار داشت: امسال هدف این است كه بیشتر از اینكه یك نمایشگاه وجود داشته باشد، نقش پژوهش و فناوری را در حوزه های مختلف نشان دهیم و به جنبه های دیگری كه می تواند به پژوهش و فناوری كمك نماید، توجه گردد و علاوه بر پژوهشگران، از ظرفیت های سایر افراد و عناصر موثر در توسعه پژوهش استفاده نماییم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینكه برنامه های هفته پژوهش به استان های مختلف عرضه شده است، در تشریح مبحث برنامه های این هفته عنوان كرد: روز اول هفته پژوهش با عنوان "پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه ها" درنظر گرفته شده است كه هدف از نامگذاری این روز، آشنایی دانش آموزان و با فضاهای آموزشی و پژوهشگاه ها است.
وی با اشاره به اینكه بامداد روز دوم تجلیل از پژوهشگران و فناوران و عصر همان روز "پژوهش و فناوری و رسانه" نامگذاری شده است، اضافه كرد: در این روز تلاش می گردد تا از كسانی كه در حوزه پژوهشی اقدامات مناسبی انجام داده اند به نحو شایسته ای تقدیر شود و در برنامه عصر هم می خواهیم تا از حضور رسانه ها استفاده نماییم چراكه معتقدیم رسانه ها می توانند نقش بسیار موثری در مدل سازی، شناسایی بهتر پژوهشگران و تولید یك محیط مناسب جهت توسعه پژوهش و فناوری در كشور داشته باشند.
برومند در مورد برنامه های روز سوم هفته پژوهش بیان كرد: در این روز هم كه با عنوان "پژوهش، فناوری و چالش های ملی" نامگذاری شده است، تلاش می گردد تا دستگاه های اجرایی بتوانند با عنایت به چالش هایی كه دارند، برنامه هایی را به منظور بررسی و حل آن ها در درون مجموعه خود برگزار كنند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینكه محوریت بامداد روز چهارم "پژوهش، فناوری، علوم انسانی و هنر "و عصر همان روز "پژوهش، فناوری و مسئولیت های اجتماعی" است، افزود: در این روز بیشتر نگاه ما به حوزه علوم انسانی كه بر همین مبنا برنامه ای در دانشگاه علامه طباطبایی با مبحث بررسی نقش پژوهش های علوم انسانی و توسعه آن در كشور برگزار می شود. علاوه بر آن، در تلاش هستیم تا در اصفهان هم برنامه ای در مورد ارتباط هنر و پژوهش های در رابطه با آن برگزار گردد.
او همینطور در ارتباط با روز پنجم هفته پژوهش مطرح كرد: این روز "پژوهش، فناوری و تعاملات بین المللی" نام گرفته است كه وزارت عتف و معاونت بین المللی وزارت علوم مسئولیت اجرای برنامه های آنرا بر عهده دارند.
برومند با اشاره به اینكه دستگاه های اجرایی در روز پنجم می توانند تعاملات بین المللی خویش را مورد بررسی قرار دهند، اظهار داشت: هدف از برگزاری برنامه در حوزه تعاملات بین المللی كه با حضور رایزن های سفارتخانه ها برگزار می شود، این است كه اعلام نماییم از دنیا جدا نیستیم و همواره ارتباطات مختلفی از جانب دستگاه های اجرایی كشور صورت می گیرد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مورد برنامه تعیین شده نوبت عصر روز پنجم هفته پژوهش، اضافه كرد: این برنامه به "پژوهش، فناوری و مسئولیت های اجتماعی" اختصاص داده شده است كه بدین منظور جلساتی را با انجمن های علمی با هدف مشاركت این انجمن ها در بعضی از فعالیت های مرتبط و بیان تجربیاتشان در طول فعالیت های دانشگاهی خواهیم داشت.
برومند در ادامه از همزمانی نمایشگاه عرضه فناوری وزارت علوم با نمایشگاه تجهیزات مواد آزمایشگاهی معاونت علمی ریاست جمهوری اطلاع داد و خاطرنشان كرد: این نمایشگاه ها از روز سوم لغایت ششم دی ماه سال جاری در یك مكان برگزار خواهند شد و هدف از برگزاری آنها بصورت همزمان هم اعلام هماهنگی كامل وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری است.
وی در ارتباط با تغییرات امسال نمایشگاه فناوری اظهار داشت: امسال یك بخشی از سالن ها به تجهیزات و مواد اختصاص پیدا می كند بر همین مبنا محصولات تولید شده شركت ها در پارك های علم و فناوری عرضه می گردد. همینطور در یكی از سالن ها هم تقاضای فناوری را خواهیم داشت.
طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، معاون پژوهشی این وزارتخانه در انتها اظهار نمود: هم اكنون رایزنی ها و هماهنگی های مختلفی با دستگاه های اجرایی كشور انجام شده است كه مجموع این اقدامات در شرایط فعلی كشور می تواند چالش ها را به فرصت تبدیل كند.



1397/08/19
21:04:00
5.0 / 5
4568
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
NeoPedia