NeoPedia
معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس مطرح كرد

انتقاد از عدم پرداخت بودجه جذب پژوهشگران پسادكتری

انتقاد از عدم پرداخت بودجه جذب پژوهشگران پسادكتری

به گزارش نئوپدیا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: با عدم تخصیص بودجه جذب پژوهشگران پسادكتری از طرف دولت، این مبلغ از ردیف بودجه پژوهش دانشگاه كسر می شود.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر یعقوب فتح اللهی به تشریح شرایط جذب پژوهشگران پسا دكتری در دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: این افراد باید دارای حداقل دو مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی-پژوهشی باشند و كمتر ازپنج سال از زمان ستاندن مدرك دكتری آنها گذشته باشد. همین طور افرادی كه عضو هیات علمی مراكز علمی باشند، نمی توانند از این دوره استفاده كنند.
وی با اشاره به اینكه طول دوره پسادكتری حداكثر دو سال است، اضافه كرد: پژوهشگران پسا دكتری بوسیله پنج نهاد همچون صندوق پشتیبانی از پژوهشگران، سرآمدان، بنیاد نخبگان، ستاد نانو و دانشگاه مورد حمایت قرار می گیرند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان این مطلب كه حق الزحمه این افراد متناسب با طول دوره مشابه دوره دكتری محاسبه و پرداخت می شود، اشاره كرد: در سالهای گذشته بطور میانگین ۱۰ تا ۱۵ پژوهشگر از طرف دانشگاه جذب می شد كه امسال به سبب آنكه دولت بخش هایی از بودجه مربوط به این مساله را اختصاص نداده، نمی توانیم مستقلا پژوهشگر پسادكتری جذب نماییم.
فتح اللهی افزود: در مجموع سالیانه حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از پنج مسیری كه ذكر شد، بعنوان پژوهشگر پسا دكتری در دانشگاه جذب می شوند.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه ها اظهار نمود: حوزه پژوهش جایی است كه باید همه پول ها در آنجا هزینه شود ولی امروز شاهد می باشیم كه برای جبران كمبود بودجه، از این بخش كسر می شود.




منبع:

1398/08/14
10:43:36
5.0 / 5
4681
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
NeoPedia