NeoPedia

تصادف های جاده ای با فناوری نوین كاهش پیدا می كند

تصادف های جاده ای با فناوری نوین كاهش پیدا می كند

نئوپدیا: یكی از لزوم های حمل و نقل جاده ای، ایجاد سامانه ای است كه به كاهش تصادف های جاده ای منجر شود یكی از این روش ها نصب و پیاده سازی سامانه تماس اضطراری است.



به گزارش نئوپدیا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصادفات جاده ای یكی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در كشور است و سالانه تعداد قابل توجهی از انسان ها جان خودرا در حوادث رانندگی از دست می دهند.
ایمن نبودن جاده ها، عوامل انسانی و عدم ایمنی خودرو ها در بروز این حوادث نقشی اثرگذار دارند و رفع هر كدام از این عوامل می تواند به كاهش تلفات جاده ای كمك نماید. در همین راستا ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه تبادلات علمی و فناورانه در امتداد پیاده سازی سامانه تماس اضطراری بر روی یك ناوگان، تفاهم نامه ای منعقد كرد. ‏این تفاهم نامه در امتداد كاهش تلفات جاده ای است كه از اولویتهای ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می شود. همچون مفاد این تفاهم نامه می توان به مواردی چون، برنامه ریزی برای بكارگیری تكنولوژی های جدید در سامانه تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره وری، تامین منابع مالی واعتباری در امتداد ستاندن استانداردهای مربوطه و تولید انبوه سامانه تماس اضطراری و تلاش جهت توسعه كاربردی سامانه تماس اضطراری (ecall) برای سایر خودروسازان اشاره نمود. ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد پس از اجرایی شدن سامانه تماس اضطراری (e call) بر روی ناوگان بعنوان اولین گام، جهت توسعه این سامانه و انجام هماهنگی های بین سازمانی گام بردارد.


منبع:

1398/08/23
09:57:43
5.0 / 5
4400
تگهای خبر: استاندارد , تكنولوژی , تولید , خدمات
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NeoPedia