NeoPedia

دوازدهمین كنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم برگزار گردید

دوازدهمین كنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم برگزار گردید

نئوپدیا: دوازدهمین كنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم برگزار گردید.



به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر شهرام علمداری، دبیر علمی كنگره با اشاره به تفاوت های این كنگره با سال های گذشته به اجرای چهار برنامه متنوع در كنگره امسال اشاره نمود و اظهار داشت: امسال برای نخستین بار برنامه آموزش و بازآموزی فوق تخصصی غدد سراسر كشور روز گذشته برگزار گردید كه حضور تمامی فوق تخصص های غدد در این كارگاه آموزشی الزامی بود.

وی با اشاره به اینكه در كنگره امسال هم سخنرانی جامع، سمپوزیوم و عرضه شفاهی خواهیم داشت اظهار داشت: ۲۸۵ مقاله علمی به كنگره رسید كه با شاخص های دقیق برای عرضه انتخاب شدند. بر این اساس، ۲۴ مقاله به صورت شفاهی در چهار بخش و ۲۰۰ پوستر هم در حین كنگره عرضه می گردد.

دكتر علمداری با اشاره به برگزاری مراسم بیستمین سالگرد اجرای طرح جامع قند و لیپید تهران در این كنگره عنوان كرد: این كوهورت از ۲۰ سال قبل شروع شده و دستاوردهای عظیمی همچون طرح ژنوم مرجع ایرانی ها از دل آن استخراج شده است.

وی اضافه كرد: این برنامه پنجشنبه شب (۲۴ آبان) با حضور وزیر بهداشت و اساتید این حوزه برگزار می شود.

معاون پژوهشكده غدد درون ریز و متابولیسم در خاتمه عنوان كرد: مجمع عمومی انجمن متخصصین غدد هم در انتها این كنگره برگزار می شود.

در این كنگره همچون روال سال های گذشته مراسم تقدیر و تشكر هم برگزار گردید و در این مراسم از دكتر فتورچی(استاد پیشكسوت حوزه غدد بعنوان میهمان ویژه همایش) و همینطور از دكتر اسدیان(از پیشكسوتان حوزه غدد) تقدیر به عمل آمد.

همچنین جوایز علمی كنگره همچون گذشته در دو بخش جایزه "ابن سینا" و جایزه "رازی" به منتخبین اهدا شد. در بخش جایزه ابن سینا دكتر ایرج نبی پور، متخصص غدد و دكتر پروین میرمیران، انیستیتوی تحقیقات تغذیه مورد تقدیر قرار گرفتند و در بخش جایزه رازی از دكتر عطیه آموزگار تقدیر به عمل آمد.



1397/08/23
15:42:01
5.0 / 5
5012
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , همایش
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NeoPedia