NeoPedia
در نروژ صورت گرفت؛

تولید گلوله های قدرتمند زیرآبی با برد بالا

تولید گلوله های قدرتمند زیرآبی با برد بالا

به گزارش نئوپدیا گلوله های عادی معمولا از توان حركتی زیادی در زیر آب برخوردار نیستند و پس از چند متر حركت متوقف می شوند، اما یك گلوله جدید می تواند مسافت زیادی را در زیر آب طی نماید.



به گزارش نئوپدیا به نقل از نیواطلس، یك شركت نروژی موفق به تولید گلوله ای منحصر به فردی شده كه می تواند مسافتی در حدود ۶۰متر را در زیر آب طی و به هدف برخورد كند. تولید چنین گلوله ای زمینه را برای انجام خیلی از مأموریت های نظامی جدید در زیر آب فراهم می آورد.

این گلوله بگونه ای طراحی شده كه در زمان حركت در آب در درون یك حباب هوا قرار می گیرد وهمین مسئله از اصطكاك آن با آب و كاهش سرعت گلوله می كاهد. از همین فناوری قبلا برای تولید اژدرهای زیردریایی هم استفاده شده بود تا سرعت حركت آنها در زیر آب پنج برابر سریع تر شود.
همچنین دماغه این گلوله نسبت به گلوله های عادی متفاوت می باشد و نوك آن درازای بیشتری نسبت به گلوله های دیگر دارد. همین مسئله سر خوردن گلوله مذكور در آب را تسهیل می كند. شركت DSG كه این گلوله را تولید كرده از مذاكرات خود با برخی شركت های تولیدكننده اسلحه به منظور ساخت مسلسل های جدید سازگار با گلوله های مذكور اطلاع داده است.
از این گلوله ها می توان برای شلیك دریا به هوا هم استفاده نمود. بعنوان مثال اگر این گلوله از عمق ۵ متری آب به سمت هوا شلیك شود می تواند فاصله ای هزار متری را بپیماید كه برای برخورد با یك هلكوپتر كافی است.

1398/09/11
22:34:11
5.0 / 5
4446
تگهای خبر: تولید , شركت , فناوری
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
NeoPedia