NeoPedia

روایت پژوهشگر تازه آزاد شده از جایگاه علمی ایران

روایت پژوهشگر تازه آزاد شده از جایگاه علمی ایران

نئوپدیا: مسعود سلیمانی اظهار داشت: گاهی ما در كشورمان، داشته های علمی و دستاورهای تحقیقاتی خویش را دست كم می گیریم و به ارزش واقعی پژوهش های علمی و جایگاه پژوهشگران به درستی نمی اندیشیم. در آمریكا بیشتر از هر زمان دیگری متوجه حسادت و عصبانیت آنها نسبت به پیشرفت علمی و دانشمندان ایرانی شدم.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه تربیت مدرس، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و هیأت رئیسه دانشكده علوم پزشكی روز گذشته (یكشنبه، 17 آذر) با حضور در منزل دكتر مسعود سلیمانی با وی ملاقات و گفتگو كردند.
دكتر سلیمانی با قدردانی از پیگیری های دانشگاه اظهار داشت: رژیم آمریكا با پیشرفت و توسعه علمی ایران مشكل دارد. نه مردم ایران و نه پیشرفت كشورمان برای آنها اهمیتی ندارند. بغض و كینه آنها نسبت به دانش ما است؛ پس باید بیشتر از گذشته خویش را قوی نماییم و قدم هایمان را با قدرت روز افزون در راه اعتلای علمی كشور برداریم.
عضو هیأت علمی دانشگاه در انتها تاكید كرد: من مصمم تر از گذشته به تحقیق و پژوهش ادامه خواهم داد؛ چون كه ترس آنها از رشد و توسعه علمی ایران است.
بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دكتر احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس هم در این دیدار ضمن تشكر از استقامت و پایداری وی در طول اسارت در زندان آمریكا، جویای وضعیت سلامت سلیمانی شد و اظهار داشت: با عنایت به شرایط خاص جسمانی، استقامت شما در طول 14 ماه اسارت در بند رژیم متخاصم آمریكا ستودنی و زبانزد است.
به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر مسعود سلیمانی پژوهشگر حوزه سلول های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس است كه ۱۵ مهر ماه سال قبل در چارچوب یك فرصت مطالعاتی عازم كشور آمریكا شد، اما قبل از ورود به خاك كشور آمریكا به دلیل نامعلومی از جانب پلیس FBI دستگیر و زندانی شد. وی طی روزهای گذشته با رایزنی و پیگیری وزارت امور خارجه آزاد شد و به كشور بازگشت.



1398/09/19
14:19:30
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NeoPedia