NeoPedia
برومند:

اعتماد سازی پیش شرط تولید ارتباط دانشگاه ها با صنعت

اعتماد سازی پیش شرط تولید ارتباط دانشگاه ها با صنعت

نئوپدیا: معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اگر دانشگاه ها می خواهند با بخش های صنعتی ارتباط برقرار كنند لازمه آن اعتماد سازی و احترام به ادبیات كسب و كار است.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر مسعود برومند در نشست ارتباط دانشگاه با صنعت، "تغییر درونی" را نخستین شرط ورود دانشگاه ها به حوزه های كارآفرینی عنوان نمود و اضافه كرد: محصول دانشگاه ها خدمات و فناوری و همینطور محصول با ارزشی به نام فارغ التحصیلان است كه می تواند ارزش افزوده بالایی را تولید نماید.
وی افزود: اگر دانشگاه صنعتی امیركبیر احساس می كند كه با صنعت مشاركت داشته باشد باید وارد گفتمان با این بخش باشد و از جانب دیگر اگر صنعت با دانشگاه ها وارد همكاری شود نیازهایی دارد و این ارتباط تنها بر مبنای دوستی نخواهد بود.
برومند تصریح كرد: اگر دانشگاه صنعتی امیركبیر و دانشگاه های دیگر بخواهند بعنوان دانشگاه كارآفرین معرفی شوند باید وارد فرآیند نوآوری شوند و این فرآیند پایه در اكوسیستم نوآوری دارد.
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه فرآیند نوآوری از ایده شروع و به محصول و بازار ختم می شود، تصریح كرد: این فرآیند ظاهر ساده ای دارد ولی پیچیدگی های آن بسیار زیاد است ضمن آنكه فعالان این عرصه هم افراد متفاوتی هستند و قادر به انجام كار تیمی خواهند بود.
برومند با اشاره به اینكه در فضاهای آموزشی و پژوهشی كشور خیلی فعالیت های تیمی رایج نیست، اظهار داشت: این در شرایطی است كه در دانشگاه های مهم دنیا فرهنگ فعالیت تیمی رایج است؛ چون كه در چنین شرایطی نوآوری به ثمر می رسد.
وی با اشاره به نیازهای توسعه نوآوری و كارآفرینی اضافه كرد: بخشی از فرآیند نوآوری مربوط به استراتژی های پولی است كه این امر با تشكیل تیم و حضور متخصصان از حوزه های مختلف محقق خواهد شد.
معاون پژوهشی وزارت علوم لازمه تولید ارتباط دانشگاه با صنعت را در اعتماد سازی دانست و توضیح داد: اعتماد سازی به معنای عرضه خدمات و فناوری در زمان و هزینه كم است.
به گزارش روابط عمومی انشگاه صنعتی امیركبیر، وی با تاكید بر اینكه دانشگاه ها باید در این ارتباط فرهنگ كسب و كار را بدانند و به آن احترام بگذارند، اظهار داشت: اگر به این نكات توجه گردد اعتماد سازی متقابل صورت می گیرد.



1397/08/28
18:50:40
5.0 / 5
4449
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , تولید , خدمات
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
NeoPedia