NeoPedia
اخباری از دانشگاه آزاد؛

از بروز رسانی لیست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر تا رتبه بندی مراكز تحقیقاتی

از بروز رسانی لیست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر تا رتبه بندی مراكز تحقیقاتی

نئوپدیا: لیست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر در ششمین جلسه اعتبارسنجی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به روزرسانی شد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، در راستای كیفی سازی انتشار مقالات دارای اعتبار و اهمیت آن در رتبه بندی دانشگاه آزاد در سطوح ملی و بین المللی، ششمین جلسه كمیته اعتبارسنجی نشریات علمی و به روزرسانی لیست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر دانشگاه آزاد اسلامی توسط اداره كل امور كتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه تشكیل شد.
در این جلسه تعداد ۶۸ مجله كه قبلا توسط كارگروه های ارزیابی كننده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، ارزیابی نهایی شد.
با توجه به پیچیدگی پروسه شناسایی مجلات نامعتبر و جعلی و ضرورت معرفی این دسته از مجلات، پیرو ارائه لیست «مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» در شهریور ماه ۱۳۹۸، این لیست توسط پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به روزرسانی شد كه با كد ۹۸/۴۰ در وب سایت به آدرس http: //cri.iau.ac.ir بخش مركز اسناد علمی، زیربخش فایل ها، فرم ها و جداول موجود است.
با توجه به ضرورت و اهمیت ارائه دستاوردهای علمی دانشگاه در مجلات معتبر، جلسات كمیته تخصصی اعتبارسنجی نشریات علمی هر سه ماه یك دفعه تشكیل خواهد شد و نتایج حاصل از آن به استحضار واحدهای دانشگاهی، اعضای هیات علمی، دانشجویان و كلیه نویسندگان مقالات علمی خواهد رسید.
در خصوص دانشجویان تحصیلات تكمیلی كه در مراحل انجام پیش دفاع یا دفاع از اختتام نامه/رساله خود هستند، چنانچه تاریخ دریافت پذیرش از اینگونه مجلات، قبل از تاریخ بی اعتبار شدن مجله باشد و مشروط بر تایید شورای پژوهشی واحد مربوطه، تنها دانشجو می تواند از اختتام نامه/رساله خود دفاع كرده یا با واحد خود تسویه كند، ولی دریافت جایزه مقاله یا سایر امتیازات و تسهیلات برای دانشجو، استاد راهنما و مشاور امكان پذیر نخواهد بود.
همواره جدیدترین نسخه لیست مورد بهره برداری و استفاده قرار گرفته و این لیست ملاك تشخیص است. در صورت عدم توجه به آن، تمام مسئولیت برعهده نویسنده خواهد بود.

رتبه بندی مراكز تحقیقاتی دانشگاه آزاد
معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از ارزیابی دقیق مراكز تحقیقاتی دانشگاه و رتبه بندی آنها آگاهی داد.
دكتر بابك نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست راهبری پژوهشی منطقه ۱۰ دانشگاه آزاد اسلامی كه در واحد اهواز برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های موجود در استان خوزستان و داشتن امكانات لازم در واحدهای دانشگاهی این استان، می توان در عرصه جدید با اطمینان بیشتری قدم برداشت.
وی با اشاره به اینكه ورود به عرصه جدید برای كمال دانشگاه الزامی است، اظهار داشت: مراكز تحقیقاتی را بطور دقیق و جدی مورد ارزیابی قرار داده و سپس آنها را رتبه بندی می نماییم.
رئیس پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به انتخاب صحیح و درست رویكردها در دانشگاه اشاره نمود و اضافه كرد: وظیفه ما در پژوهشگاه، ریل گذاری است و با همكاری شما قطار این ریل به حركت در خواهد آمد.
حجت الاسلام فرج اله براتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه و رویكرد جدید، شناسایی مشكلات جامعه و تبدیل آن به مساله و در نهایت حل ریشه ای آن مشكل است.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با اشاره به اینكه تحقیقات انجام شده نباید فقط به پایان نامه تبدیل شوند، اظهار نمود: رسالت اصلی دانشگاه این است كه مشكلات موجود در جامعه و صنعت را بوسیله دانش و علم پیگیری نماییم و باتوجه به قابلیت های استان خوزستان، كافی است كه فقط بیشتر اراده نماییم و با عزمی راسخ برای رسیدن به هدف مورد نظر حركت و آنرا عملیاتی نماییم.




منبع:

1398/10/25
19:57:01
5.0 / 5
4257
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , پژوهشی , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
NeoPedia