NeoPedia

بازوی بیونیك به پسربچه قدرت انجام كارهای ظریف می دهد

بازوی بیونیك به پسربچه قدرت انجام كارهای ظریف می دهد

نئوپدیا: یك پسربچه كه به سبب مننژیت دست چپ و دوپای خودرا از دست داده صاحب بازوی بیونیكی شده كه با كمك آن می تواند كارهای ظریف انجام دهد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از دیلی میل، یك پسربچه ۱۱ ساله كه به سبب مننژیت دست چپ و پاهای خودرا از دست داده حالا صاحب یك دست بیونیك شده است. در آوریل ۲۰۱۶ میلادی پزشكان به این نتیجه رسیدند «كی وینسنت» از بدفوردشر انگلیس، به سبب مبتلاشدن به ویروس مرگبار مننژیت فقط چند روز زنده می ماند. این كودك در وضعیت كمای القایی قرار گرفت و ۳۸ هفته در بیمارستان گذراند. در این مدت پزشكان مجبور شدند پاها، دست چپ و قسمتی از دست راست او را قطع كنند.
اما بعد از این رویداد«كی» با سرعت خارق العاده ای بهبود یافت و الان صاحب یك بازوی بیونیك ۱۰ هزار پوندی شده است. این پروتز كه Hero Armنام دارد طوری طراحی شده تا شبیه یكی از شخصیت های فیلم سینمایی «جنگ ستارگان» به نام R2-D2 شود. بگفته مادر این پسربچه، او از زمانیكه اعضای بدنش را از دست داد، می خواست پسربیونیك شود. این بازوی بیونیك به او كمك می نماید كارهایی ساده مانند غذا خوردن با چنگال، نگه داشتن یك رول دستمال توالت یا حتی بازی مهارتی «جنگا»( Jenga) را انجام دهد. خانواده پسربچه بوسیله وب سایت Go Fund Me سرمایه لازم برای ساخت بازو را جمع آوری كردند.
شركت Open Bionics در بریستول این بازوی رباتیك را ساخته است. بازوی بیونیك مذكور می تواند حركات دقیق و ظریفی انجام دهد كه پروتزهای دیگر قادر به انجام آن نیستند. همین طور ماهیچه های «كی» این بازو را كنترل می كنند. گجت حاوی الكترودهایی است كه سیگنال های الكتریكی كوچك را از ماهیچه های كاربر رصد می كنند. این سیگنال ها حركاتی را در پروتز به وجود می آورند.

1398/10/28
14:28:00
5.0 / 5
4372
تگهای خبر: شركت
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
NeoPedia