NeoPedia
ملك زاده خبر داد

نرخ ۵ تا ۹ درصدی مبتلاشدن به HPV در كشور

نرخ ۵ تا ۹ درصدی مبتلاشدن به HPV در كشور

به گزارش نئوپدیا معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نرخ مبتلاشدن به HPV (زگیل تناسلی) در ایرانیان را حدود 5 تا 9 درصد اعلام نمود و اظهار داشت: در حال آزمایش واكسن ایرانی HPV بر روی گروهی از خانم ها هستیم تا از مؤثر بودن آن اطمینان حاصل كرده و بتوانیم این واكسن را با نمونه خارجی آن مقایسه نماییم.


دكتر رضا ملك زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینكه نرخ مبتلاشدن به HPV در ایرانیان- برمبنای مطالعه ای كه در ۵ یا ۶ استان كشور انجام شده- حدود ۵ تا ۹ درصد است، اظهار داشت: بطور قطع فكر می نماییم واكسنی كه لازم است در ایران داشته باشیم، واكسن HPV است. بر روی این مساله سرمایه گزاری نموده و آنرا پیگیری كردیم. خوشحال هستیم كه بگوییم واكسن HPV آماده شده و در حال آزمایش آن بر روی گروهی از خانم ها هستیم. بر این اساس می توانیم از مؤثر بودن و بی ضرر بودن این واكسن اطمینان حاصل كرده و همین طور آنرا با نمونه خارجی مقایسه نماییم.
وی در پاسخ به اینكه چند درصد موارد مبتلاشدن به HPV جزو موارد بدخیم به حساب می آیند، توضیح داد: این یك بحث جداگانه است. نرخی كه اعلام گردید مربوط به كسانی است كه ویروس HPV در خون آنها وجود داشته و آزمایش خون مربوط به این ویروس در آنها مثبت بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: اگر در مورد سرطان دهانه رحم بپرسید، این نوع سرطان كه در خیلی از كشورهای دنیا جزو پنج سرطان اول است، خوشبختانه در ایران جزو ۱۵ سرطان اول (سرطان های دارای بیشترین تعداد مبتلایان) هم نیست. این مساله به اعتقادات مذهبی ایرانیان و روابط در قالب خانواده برمی گردد. البته باتوجه به آنكه سن ازدواج در ایران بالا رفته است، ممكنست در آینده در معرض بالا رفتن آمار مبتلایان به سرطان دهانه رحم باشیم.

سالانه نزدیك به ۳۰ هزار نفر به خاطر آلودگی هوا زودتر فوت می كنند
ملك زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر آلودگی هوای تهران بر بروز سرطان ها، اظهار داشت: یكی از مهم ترین عوامل خطر سرطان ها آلودگی هوا است و آنچه مقدار آن در زمان آلودگی هوا بالا می رود، چند نوع سم، بعنوان مثال سم PAH است.
وی با اشاره به اینكه آلودگی هوا در هفت شهر بزرگ ایران (حتی در خانه) هست اما همه بیماری را ایجاد نمی كند بلكه موجب این می شود كه آدم ها زودتر بمیرند، اشاره كرد: آلودگی هوا موجب می شود آدمی كه در معرض سرطان است، زودتر سرطان بگیرد یا كسی كه مشكل قلبی دارد زودتر سكته قلبی كند. برآورد ما این است كه فقط به خاطر عامل آلودگی هوا در كل كشور، سالانه حدود ۳۰ هزار نفر زودتر فوت می كنند.




منبع:

1398/11/24
01:39:10
5.0 / 5
4163
تگهای خبر: فناوری
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
NeoPedia