NeoPedia

درمان دیابت موش با سلول های بنیادی انسان

درمان دیابت موش با سلول های بنیادی انسان

نئوپدیا: محققان برای نخستین بار از سلول های بنیادی بدن انسان برای تولید انسولین بهره گرفته و این روش را برای درمان دیابت در موش ها به كار گرفته اند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان آزمایشگاه میلمن در آمریكا سلول های بنیادی بدن انسان را به موش ها تزریق كرده اند و از این طریق تولید انسولین در بدن این حیوان ممكن شده است.
تنها در آمریكا حدود ۳۰ میلیون نفر با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می كنند و اگر این روش درمانی برای تولید انسولین در بدن انسان ها هم به نتیجه برسد، می توان امیدوار بود كه یك روش تازه و مؤثر برای ریشه كنی دیابت ابداع شده است.
سلول های بنیادی تزریق شده به بدن موش ها باعث انتشار هورمون هایی می شوند كه تولید انسولین و متعادل شدن آنرا در بدن افراد تضمین می نماید.
موش هایی كه این آزمایش بر روی آنها انجام شده با مشكل شدید قند خون مواجه بوده اند، اما با این روش درمانی مشكل مذكور در ظرف كمتر از دو هفته برطرف شده و آنها به شرایط عادی بازگشته اند.
محققان امیدوارند كه در آینده بتوانند این روش درمانی را بر روی انسان ها هم آزمایش كنند، هر چند زمان مشخصی در این حوزه اعلام نشده است.

1398/12/09
14:20:32
5.0 / 5
4046
تگهای خبر: تولید
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NeoPedia