NeoPedia

اصلاح چرخه معیوب توزیع میوه و تره بار در كشور به كمك استارت آپها

اصلاح چرخه معیوب توزیع میوه و تره بار در كشور به كمك استارت آپها

به گزارش نئوپدیا رئیس مركز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، اظهار داشت: راه اندازی سامانه ای برای توزیع میوه، چرخه معیوب توزیع میوه و سبزیجات در كشور را اصلاح می كند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر در مراسم رونمایی از یك سامانه و امضای تفاهم نامه با اتحادیه میوه و تره بار و شهرداری منطقه دو تهران، با اشاره به لزوم پشتیبانی از استارت اپ های حوزه توزیع میوه و تره بار، در كشور بیان كرد: چند سالی است كه به واسطه برنامه محوری توسعه زیست بوم نواوری برای توسعه كسب و كارهای نوپا، هر روز شاهد یك اتفاق تازه و شكل گیری یك كسب و كار تازه در زمینه خدمت رسانی به مردم هستیم.
وی اضافه كرد: تا چند سال پیش، صحبت در مورد كسب و كارهای نو در كشور دور از ذهن بود؛ اما امروز فعالیت در این حوزه برای جوانان یك افتخار به حساب می آید و گامی مثبت در جهت توسعه زیربنای اقتصاد كشور بر مبنای اقتصاد دانش بنیان برداشته شده است.
به گفته قادری فر، با راه اندازی این سامانه كه در مورد توزیع میوه و تره بار است یكی دیگر از زنجیره های نیاز در كشور كه ارزش افزوده زیادی برای اقتصاد بوجود می آورد شكل گرفت و چرخه معیوب توزیع میوه و سبزیجات در كشور، اصلاح می گردد.
وی خاطرنشان كرد: گاهی تفاوت قیمت میوه از مزرعه تا سبزیجات ۷۰۰ درصد است كه این مورد به علت وجود واسطه ها و دلالان اتفاق می افتد. این سامانه به دنبال اصلاح این چرخه معیوب و تعیین قیمت واقعی میوه مصرفی مردم است.
رئیس مركز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی افزود: این استارت اپ جوان به كمك راهكارهای نوآورانه مبادرت به خدمت رسانی به مردم كرده و میوه را با قیمت مناسب از باغدار تهیه كرده و به دست مشتریان می رساند.
قادری فر همینطور بیان كرد: دستگاه های حاكمیتی هم همكاری خوبی در این زمینه دارند و برای توسعه استارتاپ ها همه تلاش خویش را می كنند.
وی عنوان كرد: جهت راه اندازی این استارت اپ، همكاری خوب مدیریت شهری را داشتیم و عزم جدی برای شكل گیری استارتاپ میوه در شهرداری منطقه دو وجود دارد.
به گفته قادری فر، پایه های شكل گیری استارت اپ میوه در كشور حدود یك سال و نیم پیش بنا نهاده شد كه در این مدت به دنبال شناسایی استارتاپ های فعال در این حوزه و رفع موانع پیش روی توسعه این كسب و كار نو بودیم.
وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح، وزارت جهاد كشاورزی، سازمان تعاون روستایی، وزارت كار و تعاون اجتماعی و شهرداری منطقه ۲ شهر تهران به معاونت علمی كمك كردند و یك همكاری و هم افزایی خوبی در این زمینه شكل گرفت.
رئیس مركز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی بیان كرد: توسعه استارت اپ ها دو نتیجه مثبت دارد كه یكی تولید اشتغال در كشور و دیگری خدمت رسانی بیشتر به مردم است كه در كوشش برای توسعه این نوع كسب و كارها در كشور هستیم.

1397/10/09
14:34:34
5.0 / 5
4474
تگهای خبر: تولید
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
NeoPedia