NeoPedia

برچسب سوزنی دارای سنسور زندگی دیابتی ها را بهتر می كند

برچسب سوزنی دارای سنسور زندگی دیابتی ها را بهتر می كند

به گزارش نئوپدیا یكی از اشكالات روزمره ای كه در زندگی افراد مبتلا به بیماری قند خون وجود دارد، لزوم انجام تست قند خون با سوراخ كردن مرتب نوك انگشت است كه تولید یك برچسب جدید این مشكل را برطرف می كند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از نیواطلس، تاكنون روش های مختلفی برای كنترل قند خون ابداع شده، اما حالا پژوهشگران سوئدی با اختراع برچسب های مجهز به سوزن گام تازه ای در این راه برداشته اند. برچسب مورد اشاره كه بر روی پوست بدن چسبانده می گردد دارای یك سوزن بسیار ریز است.
طول سوزن های معمولی كنترل قند خون ۷ میلیمتر است كه استفاده از آنها در طولانی مدت خسته كننده و دردناك است. از جانب دیگر سوزن های مورد اشاره برای اندازه گیری قند خون از لایه های چربی زیر پوست بدن استفاده می نمایند كه روشی با دقت پایین است.
اما ریزسوزن های تولید شده توسط سوئدی ها از سیلیكون ساخته شده اند و طول آنها تنها یك پنجم سوزن هایی است كه فعلا مورد استفاده قرار می گیرند. این سوزن های كوتاه تنها در عمق یك میلیمتری زیر پوست به بررسی میزان قند خون می پردازند و از آنجایی كه در این منطقه هیچ گیرنده عصبی وجود ندارد، دردی هم حس نمی گردد. سوزن جدید به صورت مداوم و بدون تولید هیچ مشكلی در این بخش از بدن قرار می گیرد و به بررسی مداوم مقدار قند خون می پردازد.
سوزن مورد اشاره بسیار پیشرفته است و بر روی سر آن سه سنسور مجهز به الكترود نصب شده كه برای تحلیل دقیق مایعات بدن و كنترل قند خون به كار می روند.
از این طریق می توان هر بار پس از گذشت تنها ده دقیقه از میزان قند خون آگاه شد و انتظار می رود ظرف مدت كوتاهی این برچسب ها تجاری سازی شده و مورد استفاده عموم قرار بگیرند.

1397/10/15
14:08:49
5.0 / 5
4525
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , تولید
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
NeoPedia