NeoPedia

پشتیبانی صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران از ۸۸ پژوهشگر

پشتیبانی صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران از ۸۸ پژوهشگر

به گزارش نئوپدیا كمیته تخصصی صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران (بنیاد علم ایران) اخیرا پشتیبانی از ۸۸ طرح پژوهشی و پسا دكتری را تصویب كرد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، اتكا به توان و نیروی مستعد داخلی موضوعی است كه برای آبادانی و پیشرفت كشور به آن نیاز است. اگر مقرر است از اقتصاد نفتی رها شویم، باید به همین نیروی خلاق اعتماد نماییم. البته برای حركت در این مسیر و انجام تحقیقات نیاز به حمایت مادی و معنوی هم وجود دارد. پژوهشگران در سراسر كشور برای تولید محصولی فناورانه و رقابت با نمونه های خارجی نیازمند حمایت هستند.

صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از مراكزی است كه با تولید كارگروه های مختلف علمی از طرح های پژوهشی محققان كشور حمایت می كند. در آخرین جلسه كمیته تخصصی صندوق كه به بررسی طرح های ارسالی محققان اختصاص داشت، ۸۸ طرح مصوب شد. از این تعداد ۴۹ طرح پژوهشی و ۳۹ طرح پسا دكتری است. همینطور طرح های پژوهشی مربوط به ۲۰ استادیار، ۱۲ دانشیار و ۱۷ استاد تمام از كل استان ها است كه خود نشان از پیشی گرفتن پشتیبانی از استادیارها دارد. همینطور منظور از طرح پسادكتری طرح تحقیقاتی است كه در قالب عرصه های پژوهشی اولویت دار صندوق تعریف شده است و به تصویب صندوق می رسد.




1397/11/02
15:18:18
5.0 / 5
4234
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی , تولید
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NeoPedia