رئیس جهاد دانشگاهی:
تولید قطار ملی با استانداردهای بین المللی و فناوری بومی
رئیس جهاددانشگاهی در بازدید از روند اجرای پروژه سیستم رانش واگن های مترو ابراز امیدواری کرد تا پس از افتتاح قطار ملی با مشارکت کنسرسیوم شرکت های همکار قرارداد تامین 420 واگن منعقد شود.
به گزارش نئوپدیا به نقل از جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در واحد علم و صنعت از پروژه سیستم رانش واگن های مترو بازدید کرد.
طیبی در این بازدید با تاکید بر اینکه پروژه تولید واگن ملی یکی از پروژه های راهبردی کشور است عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در این پروژه ملی بعنوان مسئول طراحی و ساخت سیستم رانش واگن های مترو که بخش اصلی و فناورانه پروژه بوده، بسیار عالی عمل کرده و از برنامه زمان بندی جلوتر است.
وی با اعلان اینکه در این پروژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رضایت کامل از عملکرد جهاد دانشگاهی دارد اشاره کرد: کوشش های جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران در اجرای پروژه با رعایت استانداردهای بین المللی و فناوری بومی است.
رییس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه امیدواریم پس از افتتاح قطار ملی بتوانیم با مشارکت کنسرسیوم شرکت های همکار قرارداد تامین ۴۲۰ واگن مورد نیاز کشور را در فاز یک منعقد نماییم اضافه کرد: با انعقاد این قرارداد علاوه بر صرفه جویی قابل توجه ارزی و حل مشکل شرکت های متروی شهری برای هزاران نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.
طیبی روحیه جهادی، عزم ملی و استفاده از ظرفیت دانش آموختگان جوان دانشگاهی را رمز موفقیت جهاد دانشگاهی در اجرای پروژه های فناورانه ملی اعلام نمود و اظهار داشت: با یک برنامه منسجم در نظر داریم فناوری هایی که در قالب طرح های فناورانه کسب می نماییم به تولید انبوه رسانده و بتوانیم با توسعه فناوری های کسب شده و ایجاد اشتغال جلوی خروج ارز از کشور را گرفته و ارزش افزوده بالایی ایجاد نماییم.
رییس جهاد دانشگاهی در ادامه به ضرورت آزمایشگاه مرجع برای آزمایش تجهیزات ساخت داخل اصرار کرد و اظهار داشت: با مساعدت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی آزمایشگاه آزمایش تجهیزات سیستم رانش مترو در جهاد علم و صنعت راه اندازی خواهد شد.
تولید سه واگن قطار ملی تا ۲۲ بهمن ماه
در ابتدای این جلسه مهندس فرزی مدیر پروژه سیستم رانش واگن های مترو با تشریح روند اجرای پروژه اظهار داشت: پروژه با بالای ۸۵ درصد پیشرفت در حال اجراست و با برنامه ریزی انجام شده تا ۲۲ بهمن ماه سه واگن و تا آخر سال هفت واگن، یک رام قطار ملی با تکنولوژی بومی به بهره برداری می رسد.
مدیر پروژه اشاره کرد: سیستم رانش که از بخش های تکنولوژیک پروژه است، توسط متخصصان جوان و با استاندارد بین المللی در حال اجرا بوده و بخش اعظم پروژه جهت نصب انتقال داده شده است.
همچنین در این مراسم قسمتی از تست های عملکردی سیستم رانش واگن های مترو در حضور رئیس جهاد دانشگاهی انجام شد و وی از اجرای پروژه توسط مهندسان جوان جهاد دانشگاهی بازدید به عمل آورد.
گفتنی است پروژه طراحی سیستم رانش واگن های مترو در قالب تولید قطار ملی برمبنای تفاهم نامه مشترک شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی علم و صنعت انجام می شود.
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب