NeoPedia
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س):

ایجاد فضایی آرام و سالم برای تحصیل بانوان بزرگترین دستاورد دانشگاه حضرت معصومه(س) است

ایجاد فضایی آرام و سالم برای تحصیل بانوان بزرگترین دستاورد دانشگاه حضرت معصومه(س) است

به گزارش نئوپدیا قم رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: دانشگاه تلاش میکند که هر دانشجویی که وارد فضای دانشگاه می شود سه گروه مهارت همچون مهارت های عمومی واجتماعی مورد نیاز در زندگی، مهارت ها و تکنیک های کاربردی درمورد رشته تحصیلی و دوره های مکمل مورد نیاز برای هر فرد مانند کامپیوتر و... را فرا بگیرد.


دکتر ابراهیم عبدی پور، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س)، در وبینارستاد کارگروه بزرگداشت انقلاب اسلامی، ضمن تبریک دهه فجر، اظهار داشت: دانشگاه حضرت معصومه (س) در سال ۸۶ بعنوان نخستین دانشگاه تک جنسیتی پس از انقلاب اسلامی تاسیس شد و الان در۱۰ رشته کارشناسی و ۸ رشته کارشناسی ارشد فعالیت می کند.
وی افزود: دانشگاه حضرت معصومه (س) در ابتدا با کمترین امکانات آغاز به فعالیت کرد اما با گذشت سال ها پیشرفت قابل قبولی در زمینه زیرساخت ها، توسعه فیزیکی وعلمی، امکانات رفاهی و... داشته است.
وی با اشاره به اینکه فلسفه و هدف ایجاد دانشگاه حضرت معصومه(س) راه اندازی بستری برای رشد و پیشرفت بانوان در کشور است، اظهار نمود: حق انتخاب برای بانوانی که با عنایت به باورهایشان میخواهند در فضایی ویژه بانوان ادامه تحصیل دهند و کمک به ارتقا توانمندی بانوان برای داشتن نقش موثرتری در جامعه و خانواده از اهداف اصلی تاسیس این دانشگاه بوده است.
وی با تاکید براینکه مهم ترین نقش بانوان حفظ کیان خانواده است و بانوان تحصیل کرده در این امر موفق ترعمل می کنند، بیان نمود: بزرگترین دستاورد دانشگاه حضرت معصومه(س) ایجاد فضایی آرام و سالم برای تحصیل بانوان است و کمترین صدمه برای دانشجویان، فراهم کردن زمینه بیشترین رشد و پیشرفت معنوی، اخلاقی و علمی، کسب رتبه های تک رقمی در مقطع کارشناسی ارشد، آمار بالای ورود دانشجویان به مقاطع بالاتر و اشتغال یافتگی بیشتر از ۶۰ درصد از دانشجویان از دیگر دستاوردهای دانشگاه است.
عبدی پور اضافه کرد: مدیریت فرهنگی دانشگاه در کنار سایر نهادها و تشکل های دانشجویی فعالیتی هدف مند و هم سویی را دارد و یکی از مهم ترین برنامه هایی که همیشه در دستور کار بوده برگزاری دوره ها و کارگاه های مهارت افزایی است.
وی افزود: دانشگاه تلاش میکند که هر دانشجویی که وارد فضای دانشگاه میشود سه گروه مهارت همچون مهارت های عمومی واجتماعی مورد نیاز در زندگی شامل مهارت ها و تکنیک های کاربردی درمورد رشته تحصیلی و دوره های مکمل مورد نیاز برای هر فرد مانند کامپیوتر و... را فرا بگیرد همینطور سعی شده که دانشجویان علاوه بر افزایش مهارت در رشته تحصیلی، یک حرفه و مهارت شغلی دیگری را هم کسب کند.
وی بیان نمود: همایش های مختلف فرهنگی، کار آفرینی همچون کنفرانس بین المللی فلسفه حقوقی زن و رویداد ها گوناگونی مانند کمند، چرتکه و... در دانشگاه برگزار شده است و سال جاری هم باتوجه به شرایط موجود همایش ها، دوره ها وکارگاه ها در فضای مجازی برگزار می گردد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) اضافه کرد: با عنایت به سیاست آموزش عالی کشور که افزایش تولید علم توسط اساتید وحرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم و حل معضلات جامعه است دانشگاه حضرت معصومه(س) هم در این حوزه به خوبی عمل کرده است و تولید مقالات آن نسبت به تعداد اساتید هیئت علمی آن قابل قبول است همینطور تلاش شده که پژوهشها و رساله ها مساله محور و کاربردی تر شوند.
وی با اشاره به اینکه هدف کلی انقلاب اسلامی ترسیم جامعه ای روبه رشد در کشور است و رشد علمی، تعداد اساتید، دانشجو و... نشان دهنده تحقق این اهداف است، اظهار نمود: با رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب این روند سریع اتفاق افتاده است و دانشگاه ها هم در تحقق این هدف نقشی مهم دارند که مهم ترین آن تربیت انسانی متعهد و متخصص است.
وی ضمن اشاره به اینکه قوام هر جامعه و کشور وابسته به سلامت و قوام خانواده است، افزود: با عنایت به این که در این دانشگاه همه بانوان هستند می توانند نقشی مهم در استقامت و قوام خانواده ایفا کنند.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی، نهادی علمی_فرهنگی است و ظرفیت های آموزش و پژوهشی متفاوتی دارد و تعاملات مستمر و مفیدی بخصوص در اجرای کارگاه های مهارت افزایی در دانشگاه حضرت معصومه(س) داشته است.
عبدی پور ضمن اشاره به اینکه افزایش مجموع رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد به ۳۰ رشته همچون برنامه های دانشگاه برای سال آینده است، بیان نمود: سعی شده که این رشته ها در جهت کمک به توانمندی بانوان و ارتقای نقش شان در جامعه وخانواده مانند مدد کاری، روان شناسی، مطالعات زنان و خانواده و... هنرهای کاربردی باشد.




منبع:

1399/11/24
19:04:22
0.0 / 5
12471
تگهای خبر: آموزش , بین المللی , پژوهش , پژوهشی
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
NeoPedia