NeoPedia
معاون سرم سازی رازی :

فاز نخست تزریق كووپارس تا دو روز دیگر شروع می شود

فاز نخست تزریق كووپارس تا دو روز دیگر شروع می شود

به گزارش نئوپدیا معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از شروع فاز نخست تزریق بالینی واکسن کووپارس احیانا تا دو روز آینده آگاهی داد و اظهار داشت: شرایط انتخاب 133 متقاضی به زودی اعلام می شود.



محمدحسین فلاح مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباب آخرین وضعیت ساخت واکسن کرونا در مؤسسه رازی و زمان شروع فاز بالینی آن اظهار داشت: ما مستندات مربوط به واکسن «کوو پارس» را به اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو ارسال کرده ایم و منتظر هستیم که مجوز شروع تزریق به انسان را به ما بدهند.
وی اظهار داشت: احتمال می رود که ظرف دو روز آینده این مجوز را به ما بدهند و ما فاز یک بالینی را شروع نماییم.
فلاح مهرآبادی افزود: فاز یک برای تزریق واکسن به ۱۳۳ نفر در نظر گرفته شده است. به این معنا که در شروع نخست و جهت بررسی عوارض احتمالی ناخواسته تزریق روی ۱۳ نفر انجام می شود و بعد از آن ظرف مدت یک ماه، در ۴ گروه ۳۰ نفره تزریق برای ۱۲۰ نفر صورت می گیرد. پیش بینی می نماییم که تزریق اولیه تا اختتام اسفند تمام شود.
معاون مؤسسه رازی اظهار داشت: مطابق با برنامه ریزی فاز نخست تزریق واکسن «کوو پارس» حدوداً دو ماه طول می کشد و ۳۵ روز بعد از آنکه نفر آخر، نخستین تزریق را داشت آزمایش های مربوطه را انجام و نتایج بررسی به سازمان غذا و دارو می فرستیم. اگر نتایج مورد تأیید قرار گیرد مجوز فاز دوم را به ما می دهند.
وی با اعلان اینکه فاز دوم بالینی نیز روی ۵۰۰ نفر امتحان خواهد شد، اضافه کرد: واکسن «کوو پارس» دو بار به صورت تزریق عضلانی و به فاصله ۲۸ روز انجام می شود و یک دفعه نیز تزریق استنشاقی در روز ۵۳ خواهد داشت.
فلاح با تاکید بر اینکه شروع تزریق و شرایط انتخاب افراد را بوسیله صدا و سیما و خبرگزاری ها اعلام می نماییم، اظهار داشت: در صورت دریافت مجوز و شروع کار بالینی، افراد می توانند بوسیله مراجعه به سامانه ثبت نام داوطلبان واکسن آزمایشی کووید ۱۹ مؤسسه سرم سازی رازی به آدرس https: //covid.rvsri.ac.ir/ تمایل خودرا برای دریافت واکسن اعلام کنند و در این مرحله با بررسی شرایط متقاضیان، ۱۳۳ نفر را برمبنای معیارهایی که داریم از میان این افراد، انتخاب خواهیم کرد.


منبع:

1399/12/03
23:32:17
0.0 / 5
974
تگهای خبر: فناوری
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NeoPedia