NeoPedia
رییس دانشگاه خبر داد

ارتقای جایگاه علمی دانشگاه امیركبیر در رتبه بندی های بین المللی

ارتقای جایگاه علمی دانشگاه امیركبیر در رتبه بندی های بین المللی

نئوپدیا: رییس دانشگاه صنعتی امیركبیر از ارتقای دو برابری جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی در سال 2018 اطلاع داد و اظهار داشت: در سه سال گذشته، تعداد مقاله های مشترك دانشگاه امیركبیر با استادان خارجی از ۵۱۸ به ۸۹۰ مقاله افزایش پیدا كرده است.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر سیداحمد معتمدی در اولین نشست مشترك هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیر كبیر با استادانی از دانشگاه های لهستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، تركیه، سوریه، آمریكا، كانادا، الجزایر، ژاپن و ایرانی ها مقیم خارج از كشور كه امروز در این دانشگاه برگزار شد، یكی از مهمترین بخش های توسعه علمی كشورها را همكاری های علمی بین المللی دانشگاهها عنوان نمود و اضافه كرد: خوشبختانه دانشگاه های كشور همچون دانشگاه صنعتی امیركبیر در سال های اخیر در این جهت حركت خیلی خوبی را داشته است.
ایشان در ادامه اظهار داشت: بر مبنای آمار جهانی خوشبختانه دانشگاه های كشور در سال ۲۰۱۷، رتبه نخست را در توسعه علم در جهان كسب كرده اند و در این زمینه مقام ۱۶ را از آن خود كردند. همینطور دانشگاه صنعتی امیركبیر در میان ۱۳ دانشگاه برتر كشور قرار دارد كه نقش موثری در این جهت داشته است.
دكتر معتمدی خاطرنشان كرد: دانشگاه صنعتی امیر كبیر با ۱۴ هزار دانشجو كه بیش از نیمی از آنها در مقطع تحصیلات تكمیلی هستند با تولید ۴.۱۸ مقاله به ازای هر استاد كه رقم بسیار خوبی در شاخص های جهانی است، مقام نخست را در میان دانشگاه های كشور داشته است.
وی تصریح كرد: در سه سال گذشته، تعداد مقاله های مشترك این دانشگاه با استادان خارجی از ۵۱۸ به ۸۹۰ مقاله افزایش پیدا كرده و رشد استنادات این مقاله های علمی دانشگاه هم به همین نسبت افزایش یافته است.
به قول معتمدی، در رتبه بندی های بین المللی هم دانشگاه صنعتی امیر كبیر از جهت های مختلف همچون امتیازی كه مربوط به روابط بین الملل دانشگاه می گردد در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ برابر نسبت به ۲۰۱۷ رشد دارد. با این وجود فاصله با آن چه باید در روابط بین الملل وجود داشته باشد، زیاد است و از این جهت دانشگاه در برنامه راهبردی جایگاه خاصی را برای روابط بین الملل دانشگاه قایل شده است.
دكتر معتمدی در انتها تصریح كرد: مبحث مطرح شده در نشست امروز جزو نیازها و اولویت های كشور قرار گرفته و امید است مقدمه ای برای همكاری بین استادان و دانشگاه های ایرانی و خارجی حاضر در نشست باشد. بطوری كه در این نشست ۳۰ استاد خارجی از دانشگاه ها و موسس ها و مراكز علمی و تحقیقاتی ۱۳ كشور جهان و همینطور عباس سروش معاون وزیر نیرو حضور بهم رساندند.



1397/07/15
23:52:30
0.0 / 5
4731
تگهای خبر: بین المللی , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
NeoPedia