NeoPedia
معاون دانشگاه علمی كاربردی:

به جای تربیت کارمند، دنبال تربیت کارفرما هستیم

به جای تربیت کارمند، دنبال تربیت کارفرما هستیم

به گزارش نئوپدیا کرمانشاه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه به جای تربیت کارمند به دنبال تربیت کارفرما هستیم، اظهار داشت: همه دانشگاه های علمی کاربردی کشور موظفند دانشجویان را به سمت کارآفرین شدن سوق دهند.


سیدعلی بدری در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه که امروز(12 آبان) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلاتی که شیوع بیماری کرونا برای آموزش عالی کشور بوجود آورد، اظهار نمود: این مشکلات در حوزه آموزش های مهارتی بیشتر به چشم می خورد، چونکه آموزش مجازی با آموزش مهارتی چندان تطبیقی نداشت.
وی ادامه داد: با اینحال طی دو سال قبل آموزش ها به شکل غیرحضوری انجام شد و الان هم به نظر می آید با انجام واکسیناسیون گسترده این دوره درحال اتمام است.
معاون دانشگاه علمی کاربردی کشور از برگزاری آموزش های حضوری این دانشگاه از 15 آبان اطلاع داد و اظهار داشت: مراسم آغاز کلاس های حضوری دانشجویان علمی کاربردی کشور به صورت نمادین روز شنبه(15 آبان) با حضور مسئولین برگزار می شود.
وی با تاکید براینکه در سال تحصیلی جدید دانشگاه علمی کاربردی نگاههای چندسال اخیر دانشگاه دنبال می شود، خاطرنشان کرد: یکی از این رویکردها، تداوم برنامه کیفی سازی دانشگاه خواهد بود که از سال 1395 آنرا با وجود چالش های زیادی که پیش روی این برنامه بود، آغاز کردیم و فعالیتهایی جدی طی این مدت انجام گرفت.
بدری افزود: در این زمان در جهت توسعه کیفی دانشگاه، برنامه سطح بندی مراکز را انجام دادیم. برنامه ای که از قبل هم شعار آن در وزارت علوم بود، اما در هیچ دانشگاهی اجرایی نشده بود و برای نخستین بار در دانشگاه علمی کاربردی آنرا عملیاتی کردیم.
وی تصریح کرد: برنامه سطح بندی مراکز سبب شده تا رقابتی بین مراکز علمی کاربردی کشور بوجود آید و این انگیزه را در آنها بوجود آورده که برای بهبود کیفیت خود تلاش کنند.
معاون دانشگاه علمی کاربردی کشور اجرای طرح ارزیابی مدرسین را از دیگر برنامه های مهم این دانشگاه طی سال های اخیر خواند و اضافه کرد: سال 1395 حدود 95 هزار مدرس در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند که در جهت افزایش کیفیت آموزش ها یک بازبینی و پایش در آنها انجام دادیم و تعداد قابل توجهی از آنها ریزش کردند.
وی راه اندازی مراکز نوآوری را از دیگر نگاههای مهم این دانشگاه خواند که سال جاری هم مورد توجه قرار گرفته و افزود: با راه اندازی مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی بدنبال آن هستیم تا به دانشجویان دارای ایده کمک نماییم به سمت عملی شدن ایده، تجاری سازی، کسب و کار و تاسیس شرکت بروند.
بدری ایجاد بستر برای پرورش ایده های دانشجویان را از وظایف مراکز علمی کاربردی دانست و اضافه کرد: در همه استانهای کشور راه اندازی مراکز نوآوری در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید براینکه دانشجویان هم باید به سمت ایده پردازی بروند، اظهار داشت: شرکت هایی که حالا بعنوان غول های تجاری بزرگ دنیا مطرح شده اند، شروع کارشان با ایده هایی کوچک بوده، ازاین رو از دانشجویان می خواهیم از بیان ایده هایشان هر چند کوچک هم که باشد نترسند، خیال پردازی کنند و ایده هایشان را بیان کنند.
معاون دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: در دانشگاه علمی کاربردی به جای تربیت کارمند، به دنبال تربیت کارفرما هستیم، ازاین رو همه دانشگاه های علمی کاربردی کشور موظف می باشند که دانشجویان را به سمت کارآفرین شدن سوق دهند و از آنها حمایت کنند.
وی افزود: در گذشته حدود 70 تا 80 درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه کارمند بودند، اما حالا این رقم به حدود 25 درصد کاهش یافته، یعنی تعداد دانش آموزانی که از مدرسه فارغ التحصیل شده و به این دانشگاه می آیند بیشتر شده که این جای امیدواری دارد و میتوان آنها را به سمت کارآفرین شدن و ایده پردازی سوق دهیم.
بدری با اشاره به اینکه طی سال های اخیر روی آموزش های مهارتی در کشور تاکید زیادی می شود، اظهار داشت: طبق برنامه باید 30 درصد از آموزش های کشور به سمت آموزش زیر نظام مهارتی برود که البته این مستلزم این است که از سوی متولیان امر بودجه لازم برای این کار اختصاص یابد.
وی افزود: طی دو سال قبل سعی کردیم و رایزنی هایی داشتیم و حتی به نمایندگان مجلس اعلام کردیم که حدود 200 میلیارد تومان اعتبار می خواهیم که این اتفاق بخصوص در مناطق محروم بیافتد، اما هنوز تخصیص نداده اند.
معاون دانشگاه علمی کاربردی کشور در بخش پایانی سخنان خود از اعزام نخستین دانشجوی این دانشگاه به مراکز مهارتی خارج از کشور خبرداد و اظهار داشت: نخستین دانشجوی بورسیه این دانشگاه از استان محروم خراسان شمالی است که به برای مدت شش ماه به یکی از مراکز مهارتی آلمان رفته است.
وی از دانشجویان جدید الورود این دانشگاه خواست که سال تحصیلی خویش را با این اندیشه آغاز کنند که با تلاش می توانند آنها هم روزی به یکی از مراکز مهارتی خارج از کشور اعزام شوند.




1400/08/13
20:44:12
5.0 / 5
939
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , شركت , كیفیت
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NeoPedia