NeoPedia
توسط محققان كشور صورت گرفت؛

تولید محصولات جدید دانش بنیان در بخش خطوط انتقال نیرو

تولید محصولات جدید دانش بنیان در بخش خطوط انتقال نیرو

نئوپدیا: یك شركت دانش بنیان فعال حوزه تولید یراق آلات خطوط انتقال نیرو شبكه توزیع و پست های فشار قوی موفق به تولید دو محصول دانش بنیان جدید شد.



به گزارش نئوپدیا به نقل از صندوق نوآوری و شكوفایی، علیرضا فیض زاده، مدیر توسعه بازار یك شركت دانش بنیان درباب محصولات خود اظهار داشت: محصولات تولیدی این شركت، مورد مصرف در خطوط انتقال نیرو و پست های فشار قوی هستند و دو محصول دانش بنیان «دمپر ۶ رزونانسه» و «اسپیسر دمپر ۶ باندله» با حمایت صندوق نوآوری و شكوفایی ساخته شدند.
وی اضافه كرد: كار اصلی «دمپر ۶ رزونانسه» مانند انواع دیگر محصولات دمپر، جذب ارتعاشات آئولین است و استفاده از این نوع دمپر به سبب بهبود عملكرد علاوه بر بالا بردن كیفیت، موجب نگهداری بهتری از خطوط انتقال نیرو می شود.
به گفته مدیر توسعه بازار این شركت، شركت های برق منطقه ای مصرف كننده محصولات ما هستند.
فیض زاده اشاره كرد: محصولات دمپر ۶ رزونانسه، اسپیسر دمپر ۴و ۶ باندله و اسپیسر بین فازی و مقره كامپوزیتی تا سطح ۵۰۰ كیلو ولت محصولاتی جدید در شركت هستند و عمده مصرف بعضی از این محصولات در پروژه های صادراتی همچون خطوط انتقال نیروی كشور پاكستان است.
وی اضافه كرد: با اتمام تست های نوعی مقره های كامپوزیتی ۲۳۰ و ۴۰۰ كیلوولت در كشور اسپانیا بتوانیم منشأ خدمات بیشتری در عرصه ارتقا كیفی خطوط انتقال نیروی كشور باشیم.
مدیر توسعه بازار این شركت اشاره كرد: دمپر ۶ رزونانسه با مسنجر فولاد ضد زنگ یكی از پروژه های واحد تحقیق و توسعه شركت به واسطه مشكلات موجود درباب خوردگی و كاهش عملكرد دمپرها در مناطق خاصی از كشور پاكستان بود كه مطالعه و ساخت آن سبب افزایش چشم گیر عملكرد دمپرها نصب شده در طولانی مدت شد.
وی با اشاره به اینكه این شركت بعنوان نخستین تولیدكننده محصولات خط انتقال كامل ترین آزمایشگاه ارتعاشات كشور فعالیت می كند، اشاره كرد: با عنایت به عدم وجود تقاضا و پروژه های مشابه در كشور عملاً مطالعه و تولید قسمتی از محصولات دانش بنیان شركت صرفاً با نگاه صادرات انجام پذیرفته است و در آینده قسمتی از ظرفیت تولید محصول دانش بنیان اسپیسر دمپر ۴ باندله و ۶ باندله جهت پروژه های توسعه ای داخل كشور مورد استفاده می گیرد.
فیض زاده درباره صادرات این محصول دانش بنیان با اشاره به تحویل بیشتر از ۲۵ پروژه به كشور پاكستان و صادرات محصولات به ۱۵ كشور دیگر همچون سریلانكا، مجارستان، عمان، عراق، افغانستان، تركمنستان، تاجیكستان، اتیوپی، الجزایر، بنگلادش، ارمنستان، آذربایجان، لبنان، عربستان و سوریه گفت: متأسفانه هم اكنون به سبب تشدید تحریم ها و عدم امكان گشایش اعتبار اسنادی، صادرات این شركت به شكل محسوسی كاهش یافته است كه امیدواریم با رفع موانع موجود روند پیشین صادرات از سر گرفته شود.
وی با اشاره به اینكه كشور در این عرصه هیچ گونه وارداتی ندارد، اشاره كرد: با تولید این محصولات دانش بنیان ضمن ایجاد اشتغال برای برخی از جوانان مستعد كشور، با افزایش ظرفیت تولیدی و خرید ماشین آلات جدید امیدواریم بتوانیم نقش موثرتری در ایجاد شغل و ارتقا كمی و كیفی محصولات ملی ایفا نماییم.
وی همین طور درباره تسهیلات ستاندن شده از صندوق نوآوری و شكوفایی اظهار داشت: روند كلی ستاندن تسهیلات از صندوق نوآوری و شكوفایی با عنایت به همدلی و جدیت پرسنل این صندوق با شركت های دانش بنیان خوب و قابل تقدیر بوده است، در عین حال برخی الزامات و موانع بروكراتیك صندوق باعث شده تا شركت مجبور به گشایش اعتبار اسنادی بانكی با عنایت به شرایط و مشكلات موجود شود كه این امر سبب تأخیر در پرداخت فاز اول تسهیلات و همزمانی با افزایش نرخ ارز و ضرر مالی قابل توجه شركت در سرمایه گذاری خط تولید جدید شود.


منبع:

1398/02/16
15:29:24
5.0 / 5
5207
تگهای خبر: تولید , خدمات , كیفیت , ماشین
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
NeoPedia